Handläggare inom Funktionsstöd
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. Funktionsstöd / Administratörsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. Funktionsstöd i Trelleborg Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.
Välkommen till oss och Trelleborg!
Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta på Myndighetsenheten Funktionsstöd som är en del av Socialförvaltningen.
Vi ansvarar för myndighetsutövning inom LSS, lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade samt SoL, Socialtjänstlag (2001:453) med koppling till målgruppen.
Vi utökar vårt arbetslag!
Du välkomnas av ett litet men glatt gäng med bred kompetens, som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete genom att aktivt arbeta för att vara uppdaterade inom gällande lagstiftningar. Vi anser att det är viktigt att gemensamt bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som individ och grupp ges möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv!
Arbetsplatsen är lätt att ta sig till, med goda kommunikationsmöjligheter och cirka fem minuters gångväg från buss- och tågstationen Trelleborg C.
Trelleborgs kommun erbjuder ett antal förmåner; självklart friskvårdsersättning, möjlighet att växla semesterersättning mot extra semesterdagar samt möjlighet till jämställdhetspremie, för er som delar lika på föräldraledigheten.
Läs mer oss som arbetsgivare samt våra förmåner här:
https://www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/Publiceringsdatum2024-09-24Dina arbetsuppgifterPå Myndighetsenheten Funktionsstöd ansvarar du självständigt för ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att rättssäkert utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning. En viktig del i att uppfylla ovan är att ta del av gällande lagrum och förordningar samt att dokumentera väl utifrån rollen.
Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och dennes behov är i centrum. Du kan som handläggare komma att möta den sökande, dennes företrädare, anhöriga och andra professioner.
Ett gott, värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i alla kontakter såväl internt som externt.
Du har i ditt arbete tillgång till olika stödfunktioner som exempelvis handledning, kompetensutveckling och stöd från förste handläggare i det dagliga arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har en socionomexamen eller en annan likvärdig högskole- eller universitetsutbildning. Du har uppdaterad yrkeserfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning inom LSS och SoL samt goda kunskaper inom målgrupperna, gällande lagstiftningar och rättspraxis.
Du har även en god datorvana och en väl utvecklad språklig förmåga i svenska språket, både i tal och skrift.
Meriterande yrkeserfarenhet är:
- Verksamhetssystemet Life Care
- Arbetssättet IBIC
Vi söker dig som vill möta människor, har en positiv människosyn, god samarbetsförmåga och en stark egen drivkraft. För att trivas och lyckas i rollen som handläggare inom funktionsstöd, behöver du ha en väl utvecklad social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa bra möten. Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss.
Du har en god förmåga att prioritera, hålla tidsplaner och vara noggrann, samtidigt är du flexibel då det behövs. Du är ansvarsfull, van vid att arbeta självständigt och kan samarbeta lösningsfokuserat tillsammans med interna och externa kontakter.
Körkort för manuellväxlad bil är ett krav.
Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva:
- Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
- Visa på giltigt arbetstillstånd
Arbetstid och varaktighetHeltid/tillsvidare
TillträdeSnarast, enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för detta jobbEnhetschef Maria Lovèn Gärling telefon 0410-73 43 83
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2023-10-13 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Löpande urval tillämpas under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/248".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Avd. Funktionsstöd
Kontakt Maria Lovén Gärling
0410-734383 Jobbnummer 8917011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.