Handläggare för validering till yrkeslärarprogrammet (tidsbegr anst)
Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid Studentavdelningen. Sista dag att ansöka är 2023-01-04.
Studentavdelningen är en del av universitetsförvaltningen med uppdrag att ge stöd och service till studenter samt handlägga studentärenden. Studentavdelningen ger även verksamhetsstöd och rådgivning till institutioner och universitetsledning. Inom avdelningen arbetar totalt ca 140 personer och verksamheten bedrivs i Studenthuset på universitetsområdet.
I denna anställning kommer du arbeta inom Sektionen för antagning och studieinformation. Gruppen för antagning och högskoleprov handlägger anmälningar till kurser och program på Stockholms universitet. Gruppen bistår också Universitets- och högskolerådet i genomförandet av högskoleprovet. Utöver detta ansvarar gruppen även för valideringen av yrkeskunskaper till yrkeslärarprogrammet.
Publiceringsdatum2022-12-12Dina arbetsuppgifterSom handläggare har du som huvuduppgift att validera sökande till yrkeslärarprogrammet. Det innebär att vägleda och intervjua dessa för kompetenskartläggningen i antagningsprocessen samt färdigställa och fatta beslut utifrån ett bedömningsunderlag. I uppgifterna ingår också att företräda universitetet i nationella nätverk och liknande samt att ta fram efterfrågade uppföljningar.
Gruppens arbete kännetecknas av samarbete, delaktighet samt att det erbjuder stora möjligheter att själv påverka och utveckla. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt med presumtiva studenter. Anställningen innebär även att andra arbetsuppgifter inom antagningsgruppen kommer att vara aktuella.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, exempelvis humaniora, samt erfarenhet och färdighet inom samtal- och kommunikation. Kunskaper om validering, behörighet till högre utbildning och utbildningsadministrativa processer inom högre utbildning är meriterande. Kunskap om valideringsverktyget Valda är också meriterande.
Anställningen innefattar mycket kontakter med sökande samt många interna och externa samarbeten. Det är därför viktigt att du har ett professionellt och flexibelt förhållningssätt. Du ska också kunna ta egna initiativ och förhålla dig till riktlinjer och regelverk.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad t.o.m. 31/12 2023. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbNärmare information om anställningen lämnas av sektionschef Peter Wretling, tfn 08-16 34 21,
peter.wretling@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89,
alejandra@st.su.se, samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Ersättning Individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms Universitet (org.nr 202100-3062),
http://www.su.se Arbetsplats Stockholms universitet
Jobbnummer 7249200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.