Handläggare av skolskjutsar och lokal inköpssamordnare

Pajala kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Pajala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Pajala, Övertorneå, Överkalix, Gällivare, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pajala kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Pajala

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land - Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund "jag finns till för Pajalas medborgare"; "jag är professionell" och "jag möter alla människor med öppenhet och respekt" arbetar vi för att göra skillnad.

Tillsammans skapar vi en trygg, stimulerande och utvecklande vardag och framtid för kommunens invånare. Tillsammans skapar vi också ett meningsfullt arbetsliv och en stolthet för det vi uträttar. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna, vi gör skillnad tillsammans! - Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss!

Är du en person, som har lätt att ta eget ansvar och jobba självständigt utifrån tydliga krav och riktlinjer? Då är du den vi söker!

Publiceringsdatum
2024-07-08

Arbetsuppgifter
I rollen som skolskjutshandläggare ansvarar du för ärenden som berör skolskjuts och elevresor. Ditt uppdrag blir att handlägga, administrera och fatta beslut i dessa frågor utifrån gällande lagar och riktlinjer. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera frågor om trafiksäkerhet och tillgänglighet samt att bevaka kollektivtrafikfrågor.

I denna tjänst kan du vid behov komma att utreda samt besluta i ärenden kring specialskjuts. Du kommer samarbeta och stötta i utredning, beslutsfattning och tolka gällande lagstiftning. Tjänsten innebär mycket eget ansvar och självständigt arbete med tydliga krav och riktlinjer att följa då arbetet är myndighetsutövning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Beställning av bussar och specialskjutsar.
• Schemaläggning och ruttplanering.
• Kontakt med skolor, bussbolag, länstrafiken och övriga leverantörer av skolskjutsar
• Upphandla beställningsresor
• Uppföljning av trafiksäkerhetsfrågor.
• Delta i upphandling av skolskjutsar
• Uppföljning av avtal
• Hantering av klagomål och synpunkter.
• Budgetansvar

I tjänsten ingår även att vara lokal inköpssamordnare som fungerar som verksamhetens kontaktperson i inköpsfrågor såväl internt som till den centrala inköpssamordnaren. I rollen som lokal inköpssamordnare kommer du att arbeta både mot socialförvaltningen samt mot barn- och utbildningsförvaltningen.

På uppdrag av förvaltningschef, ansvarar lokala inköpssamordnaren för att behöriga inköpare utses och utbildas, samt utser verksamhetens representation i upphandlings- och referensgrupper. Som lokal inköpssamordnare kommer du genomföra egna upphandlingar samt att du i samråd kommer samordna inköpsprocessen och se till att kommunens inköpsrutiner tillämpas och utvecklas. Som lokal inköpssamordnare ska du arbeta för en effektiv inköpsprocess i verksamheten genom att arbeta aktivt med inköpsbeteende, säkerställa att hög avtalstrohet uppnås och vara verksamhetens kompetens i inköpsprocessen.

Tjänsten kan även inkludera vissa andra administrativa arbetsuppgifter som skolhandläggare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Erfarenhet från arbete med upphandling, LOU, är meriterande. Du anpassar dig lätt till nya eller förändrade omständigheter och krav, och du ser möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för din uppgift och levererar i tid. Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Du är strukturerad och noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Meriterande:
• Erfarenhet av skolskjutsverksamhet
• Erfarenhet av inköp och upphandling
• Erfarenhet från socialförvaltning
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Tidigare arbete med planeringssystem

ÖVRIGT
Vi tar endast emot digitala ansökningar.

Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk.

Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.

Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag.

För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/
Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C201628-2024-192".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pajala kommun (org.nr 212000-2718)

Arbetsplats
Pajala kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Kontakt
Sektorchef
Carin Johansson
Carin.Johansson@pajala.se
097812003

Jobbnummer
8792880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pajala kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pajala kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen: