Handläggare av bostadsanpassningsbidrag till Byggtekniska enhete
Halmstads kommun, Byggtekniska enheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
2013-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av bostadsanpassningsbidrag till Byggtekniska enhete" (publicerad 2015-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Byggtekniska enheten i Halmstad Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 92 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Fastighetskontoret ansvarar för kommunens samlade lokalförsörjning och arbetar med frågor som rör drift, förvaltning och underhåll av kommunens fastigheter. Vidare verkställer vi uppdrag när det gäller ny-, till- och ombyggnationer samt hanterar bostadsanpassningsbidrag.
Publiceringsdatum2013-01-30ArbetsuppgifterMed din bas på fastighetskontoret erbjuds du ett spännande arbete där du får möjlighet att medverka till en välfungerande handläggning av bostadsanpassningsbidraget.
Handläggningen av bostadsanpassningsbidrag innebär att du främst mottar och utreder samt beslutar om inkomna ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i eller i anslutning till bostaden, utifrån aktuell lagstiftning samt Boverkets föreskrifter och praxis. Du ansvarar för att göra en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt ärende. Målgruppen spänner sig över alla åldrar.
I arbetsuppgifterna ingår att ge information till sökande och närstående, samverka med andra förvaltningar, fastighetsägare och entreprenörer, sätta sig in i lagstiftningen och hålla sig uppdaterad avseende aktuella domar, hantera inkomna fakturor och ekonomisk uppföljning, ansvara för statistik till Boverket och internt inom förvaltningen mm.
KvalifikationerVi tror att du har en högskoleutbildning såsom legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast, inom byggnadsteknik eller motsvarande teoretiska kunskaper. Vi uppskattar att du har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter.
Du har ett socialt och öppet sätt och är lika drivande som lyhörd. Du är strukturerad, ansvarsfull och samtidigt idérik med god förmåga att "hitta lösningar". Du upplevs pålitlig och professionell av andra. Du har god kommunikationsförmåga då du i ditt arbete är en länk mellan flera parter. Du kan väga samman information och göra omdömesgilla avvägningar och prioriteringar.
Tjänsten ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-24
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
B-körkort är ett krav.
Intervjuer kan komma att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: A313840
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Nowak, Byggteknisk chef
Ingrid Norling, Handläggare 035-137107
FöretagHalmstads kommun, Byggtekniska enheten
AdressHalmstads kommun, Byggtekniska enheten
Box 153
30105 Halmstad
Jobbnummer 1453196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.