Handläggare
Bodens kommun, Kansliet / Företagsekonomjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Kansliet i Boden Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Kommunledningskontoret är en del av kommunledningsförvaltningen som har olika stödjande uppdrag till kommunens förvaltningar samt beredning och administration till kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, näringslivs och arbetsmarknadsutskottet, valnämnden, rådet för funktionsnedsatta, integrationsrådet samt pensionärsrådet. Kommunledningskontoret ansvarar även för övergripande frågor inom folkhälsa, verksamhetsutveckling, strategisk styrning, omvärldsbevakning, internationellt arbete, juridik, arkiv mm till verksamheten hör också överförmyndarenheten, budget- och skuldrådgivning, kommunarkiv, medborgarservice mm.
Publiceringsdatum2017-09-25ArbetsuppgifterTjänsten är fördelad med 50% inom området för budget- och skuldrådgivning samt 50% administrativa uppgifter inom Kommunledningskontorets uppdragsområde. Huvudområdena är inom budget- och skuldrådgivning är:
• Förebyggande, uppsökande arbete
• Budgetrådgivning
• Skuldrådgivning
• Hjälp med att söka skuldsanering
• Hjälpa individer efter Kronofogdens beslut
Syftet med arbetet är att hjälpa individer att hitta lösningar på ekonomiska problem, öka kunskapen kring skuldsättning och konsekvenser samt att jobba förebyggande med information.
På kommunledningskontoret finns övriga administrativa uppdrag så som att uppdatera och ansvara för förtroendemannaregistret, hantera inkommande post. Du bistår kontoret i övriga administrativa flöden så som expediering av protokoll, administration av borgerliga vigslar, fakturahantering mm. Du kan även vid behov täcka upp för andra roller på kansliet.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen; ekonom, jurist eller beteendevetare. Erfarenhet av privatekonomisk rådgivning är meriterande liksom erfarenhet av administrativt arbete. Dokumenterad erfarenhet av att möta människor i kris är också meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där förmåga att möta människor i kris samt empatisk förmåga är en nödvändighet. Viktigt är att du är analytisk och självständig. Samarbetsförmåga samt en god kommunikationsförmåga är också viktiga egenskaper. Goda datorkunskaper, främst i Officepaketet, samt erfarenhet av förbättringsarbete enligt LEAN är meriterande. Dina egenskaper:
• Strukturerad och noggrann
• Serviceinriktad
• God samarbetsförmåga
• Kan hantera stressiga situationer
• God initiativförmåga
• God kommunikationsförmåga
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-12
Ange följande referens när du ansöker: A717040
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Hallnor
carina.hallnor@boden.se 0921-62109
FöretagBodens kommun, Kansliet
AdressBodens kommun, Kansliet
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 3715921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.