Gruppchef till personlig assistans
Södertälje kommun, Utförare - Personlig assistans / Sjukvårdschefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Utförare - Personlig assistans i Södertälje Välkommen till oss på Social- och omsorgskontoret!
Det är här vi anställer chefer och medarbetare som får och ska använda både hjärta och hjärna varje dag för Södertäljebornas och medarbetarnas bästa.
Är du nytänkande och vill jobba i en smältdegel av personligheter kommer du att trivas hos oss. Här är det kul att gå till jobbet och ge järnet varje dag, då vi får så mycket tillbaka av medborgare, vårdtagare, klienter, kollegor och sist men inte minst av arbetskamraterna.
Det är här vi gör skillnad genom att vara lyhörda mot varandra och respektera varandras olikheter, det gör att vi hela tiden utvecklas både jobbmässigt och personligt.
Har du mod och lust att jobba med oss och fortsätta utveckla Social- och omsorgskontoret, våra medarbetare och verksamheter- kom då till oss och gör skillnad! Är du samtidigt engagerad för dem som är mest utsatta i samhället, som vi framförallt är till för, då hamnar du helt rätt i ditt nästa jobbuppdrag.
Varmt välkommen till Södertälje och Social- och omsorgskontoret!
Gilda Johansson
Socialdirektör
I dagsläget består området av fyra enheter inom personlig assistans. Vi utför personlig assistans, personligt utformat stöd, ledsagarservice och avlösarservice.
Inom kontoret har ett stort utvecklingsarbete påbörjats där vi arbetar utifrån Lean. Verksamheterna står inför förändring med spännande utmaningar, där olika krav på verksamheterna ska följas.
Publiceringsdatum2014-12-22ArbetsuppgifterSom gruppchef ansvarar du i samråd med resultatenhetschef för planering, genomförande, uppföljning och utveckling inom verksamhetsområdet. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, du har delegerat arbetsmiljöansvar och leder och fördelar det dagliga arbetet. Du har det operativa ansvaret för personal och i uppdraget ingår administrativa uppgifter så som schemaläggning och tidrapportering.
Verksamheten kräver att du har ett nära samarbete med gruppchefskollegan och även sätter dig in i dennes ansvars område.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Arbetstiden kan komma att vara schemalagd.
KvalifikationerDu bör ha bred erfarenhet och kännedom om funktionshinderområdet, metodarbete och gärna ha erfarenhet av personlig assistans. Erfarenhet av att arbeta i ledande funktion är meriterande samt körkort. I uppdraget krävs att du är en god kommunikatör och har förmågan att handleda och entusiasmera dina medarbetare.
Som person behöver du vara modig, handlingskraftig och ha en god självinsikt. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, i en verksamhet som ständigt förändras och behöver ha nya lösningar. Uppdraget kräver att du är metodisk, strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer lämplig.
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: enl. överenskommelse. Tillsättningen beräknas vara klar 2015-01-31.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A441604
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnne-Lii Wahlgren, Resultatenhetschef (ej tillgänglig 29-30/12) 08-5230 2695
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 08-5230 1000
FöretagSödertälje kommun, Utförare - Personlig assistans
AdressSödertälje kommun, Utförare - Personlig assistans
Campusgatan 26
15189 Södertälje
Kontorsadress15189
Jobbnummer 2110539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.