Gruppchef till ett av teamen inom Customer Services - fokus på B

Poolia Ekonomi AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arbetsuppgifter
Som gruppchef inom Customer Services (CS) leder du ett av tre team inom avdelningen. Avdelningen fokuserar på inflödet av vår bolån- och privatlåneaffär. Du ansvarar tillsammans med övriga chefer inom avdelningen och intressenter i flödet att utveckla och etablera strategier och metoder för att driva verksamheten i rätt riktning. Gruppen består av ca 8-9 medarbetare där du har personalansvaret.

Du har fokus på att ditt team når uppsatta nyckeltal och övriga mål. Samtidigt har du en god förmåga att säkra ett ständigt utvecklingsfokus, både avseende verksamheten och varje medarbetare. Vid behov driver du utvecklingen av processer och system i samarbete med övriga berörda funktioner. Vi är inne i ett skede då vi utvecklar, automatiserar och effektiviserar verksamheten, varför dessa delar har ett stor fokus. Du har ett ansvar och extra fokus på att driva gruppens processorientering och ständiga förbättringsarbete.
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för människor och ledarskap, processutveckling- och förändringsledning, kundbeteenden samt att du har en grundläggande kompetens kring kundservice och bolån, där erfarenhet kring privatlån är meriterande.

Du har även ett ansvar för risk- och regelefterlevnad för denna del av verksamheten såväl som för informationsägarskap.
Exempel på fokus i rollen är arbetsledning av dagliga kundinflödet, medarbetardialoger och teammöten, förbättringsarbete för att skapa bästa möjliga engagemang och förutsättningar för medarbetare/ teamet, säkerställande av bemanning, optimera teamets/flödets produktivitet och effektivitet, mål- och budget och prognosarbete inklusive analys, leda och utveckla kundmötet samt risk- och regelefterlevnadsfrågor.

Du rapporterar till Chef Customer Center, Sarmad, som ansvarar för hela avdelningen.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som brinner för kundmötet och bolåneaffären. Du har god erfarenhet av bolån och tillhörande processer, men även viss erfarenhet och kunskap om privatlån är meriterande. Vi ser gärna att du har ett par års tidigare ledarerfarenhet, där personalansvar är extra meriterande. Vidare är du bra på att sätta dig in i kundbehov och kundbeteenden i syfte att hitta lösningar för allas bästa. Vi ser det som meriterande om du är civilekonom eller motsvarande samt har SwedSec licensiering för bolånerådgivare.

Som person är du service minded, strukturerad, självständig och förändringsbenägen. Du är tydlig, beslutsam och har hög integritet. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer. I detta ligger även en förmåga att tydliggöra olika perspektiv på ett pedagogiskt sätt, såsom kundvärde, risk och affärsmässighet. Du har vidare en god förmåga att hantera personal och ha översikt över flera processer samtidigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tydligt operationellt perspektiv. Med en förmåga att tillsammans med din grupp och kollegor verka för såväl hög kvalitet som affärsmässighet. Du har utöver det operativa arbetet en förmåga att ständigt ha fokus på process- och förbättringsarbete.
Du brinner för att skapa en arbetsmiljö som får våra medarbetare att prestera på topp och ha det roligt på jobbet. Du föregår med gott exempel och lever efter våra värderingar: driven, professionell, respekt och annorlunda. Du vill nu utvecklas vidare i en ledarroll.
Arbetet förutsätter att du är bra på att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Förmåner
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Företagsbeskrivning
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.
BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg.

Vår kunds hemsida
www.bluestep.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-17

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: 47089
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Hedström 0703774830

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3606703

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: