Granskningshandläggare till programkontoret i Mellesta Norrland
Tillväxtverket / Redovisningsekonomjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Östersund,
Gävle,
Arjeplog,
Örebro,
Luleå eller i
hela Sverige Tillväxtverket arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft - genom att skapa bättre förutsättningar för företagande och för attraktiva regionala miljöer där företag utvecklas. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter.
Avdelningen Europaprogrammen ansvarar för Tillväxtverkets uppgift att genomföra strukturfondsprogrammen inom målet för investeringar i tillväxt och sysselsättning. Strukturfondsprogrammen finansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF), offentliga och privata medel.
Publiceringsdatum2014-04-09Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består av att genomföra ekonomisk projektgranskning inför utbetalningar av projektstöd till projekt inom det regionala strukturfondsprogrammet i Mellersta Norrland (Jämtland och Västernorrland).
En viktig del i arbetet är att informera sökanden om kraven på ansökningar och redovisningar utifrån gällande regelverk. Du ska delta vid framtagande av riskanalyser samt bedöma kostnader i relation till projektens syfte, mål, budget och beslut. Arbetet innebär många kontakter med projektägare vilket bland annat innebär platsbesök, granskningar och kontrollinsatser på plats hos projektägare. Att fatta utbetalningsbeslut och genomföra utbetalningar är också en del av arbetet.
Vår kravprofil - Din kompetens
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• Akademisk utbildning från universitet eller högskola med inriktning mot företagsekonomi eller annan relevant inriktning.
• God förmåga att organisera, strukturera och dokumentera de olika stegen i ekonomisk projektgranskning.
• Viss kunskap i ekonomi för att kunna göra bedömningar av budget och kostnadseffektivitet.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Goda datakunskaper.
• Du har god analytisk förmåga, samt är utvecklings- och resultatinriktad.
Det är meriterande med erfarenhet från budgetarbete, revision och liknande arbetsuppgifter. Även erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, projektkunskap och kunskap om EU:s fonder och institutioner är meriterande.
Som person bör du vara bekväm med att tala inför grupp och ha god förmåga att representera myndigheten och dess verksamhet. Du kommer att ha frekventa kontakter med projektägare samt lokala- och regionala utvecklingsaktörer. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har en pedagogisk läggning samt att du har god förmåga att medverka till goda relationer såväl internt som externt.
Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt arbete och innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.
Mer information och kontakt
Anställningen är ett vikariat till och med den 31 mars 2015, tillträde sker efter överenskommelse. Arbetsplatsen är lokaliserad till Östersund. Resor ingår i arbetet. Sista ansökningsdag är den 30 april 2014.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Per Johansson, tfn 08-681 94 02. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Rikard Broman, tfn 08-681 65 64. Fackliga företrädare är Jon Kalberg, Saco, tfn 08-681 91 06 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder:
www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkorTillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTillväxtverket
AdressTillväxtverket
Box 4044
10261 Stockholm
Jobbnummer 1836529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.