Givarhandläggare inriktning kundlojalitet
Plan International Sverige / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plan International Sverige i Stockholm Givarhandläggare med erfarenhet av arbete med kundlojalitet och att skriva marknadsföringstexter
Plan International är en av världens största och äldsta internationella barnrättsorganisationer, och grundades 1937 i Storbritannien. I Sverige startade Plan International 1997 och har kontor i Stockholm. Idag finns Plan International i 69 länder runt om i världen och bedriver utvecklingsprojekt i 50 programländer i Sydamerika, Afrika och Asien.
Plan International arbetar även med katastrofrespons samt opinionsbildning i Sverige och försöker påverka beslutsfattare i såväl Sverige som internationellt för att få barns rättigheter respekterade i både humanitära och utvecklingskontexter. Vårt arbete utgår från FN:s konvention om barnets rättigheter, barnkonventionen.
Plan International Sverige söker nu en handläggare till vår Givarservice med placering på vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är en visstidsanställning på 10 månader, med eventuell möjlighet till förlängning, med start omgående.
Givarservice hanterar alla frågor och de administrativa processer som är kopplade till fadderskap hos Plan International Sverige. Tjänsten innebär att vara en av enhetens handläggare med uppdrag att ge våra givare en mycket god service och bra bemötande, och att vara länken mellan dem och fadderbarnen och/eller de fadderprojekt de stödjer.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att;
• besvara frågor från faddrar och allmänhet via telefon och e-post
• ge bästa service till faddrar och allmänhet i samarbete med övriga
handläggare och kollegor
• vara med i utvecklingen av vår faddervård och delta i fadderträffar
• delta i och ha ansvar för hur vi kommunicerar med våra faddrar
genom bl.a. e-post, brev, telefon samt andra
kommunikationskanaler
• aktivt delta i utbildningen av Plan International Sveriges Backoffice
• bistå med att ta fram information till bl.a. våra nyhetsbrev
Vi vill att du;
• har en stark servicekänsla och erfarenhet av kundtjänst
• är flexibel, innovativ och har viljan att ständigt förbättra och
kvalitetssäkra vårt fadderskap
• har god initiativ- och samarbetsförmåga
• har en vana att tala inför människor
• erfarenhet av service och försäljning mot privatkunder
• tidigare erfarenheter från att arbeta med CRM
• har arbetat med att ha skrivit texter i marknadsföringssyfte
• behärskar flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• har ett engagemang för humanitära frågor i allmänhet och barns rättigheter i synnerhet
Det är meriterande om du;
• har en bakgrund eller erfarenhet inom marknadsföring och/eller som skribent
• har god kunskap om och insikt i Plan Internationals utvecklingsarbete
Ansökan och kontakt;
Du ansöker tjänsten via följande länk:
https://career5.successfactors.eu/career?career_ns=job_listing&company=PlanInt&navBarLevel=JOB_SEARCH&rcm_site_locale=en_GB&career_job_req_id=8901&selected_lang=en_GB&jobAlertController_jobAlertId=&jobAlertController_jobAlertName=&_s.crb=ulOFNWo1%2fHKtct7MTMs%2fOEcvUzg%3dOm du har frågor kring tjänsten kontakta Helena Wikström, tf. Enhetschef Givarservice eller Anna Pinot, HR- och löneadministratör, båda nås på 08-587 755 00. Då urval kommer att ske löpande välkomnar vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2015-10-26ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSe länk i annons där ansökan ska skickas in.
KontaktAnna Pinot 08-587 755 11
anna.pinot@plansverige.orgFöretagPLAN International Sverige
AdressPLAN International Sverige
Box 92150
12030 STOCKHOLM
KontorsadressTextilgatan 43
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-587 75 500
Jobbnummer 2498289
Observera att sista ansökningsdag har passerat.