GD-koordinator

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2025-01-30


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara ett roligt och intressant jobb för dig . Stabsenheten på Ekobrottsmyndigheten söker nu dig som vill bidra till att utveckla det administrativa stödet till vår generaldirektör. Tillsammans bidrar vi som arbetar på Ekobrottsmyndigheten till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet.

Stabsenheten ansvarar för planering, analys och uppföljning av myndighetens verksamhet. Enheten har ett samordningsansvar för myndighetens interna styrning och kontroll av verksamheten, budgetunderlag, årsredovisning och externa besök till myndigheten.

Arbetsuppgifter

GD-koordinatorns viktigaste roll är att stödja generaldirektörens arbete med planering, administration och att koordinera olika möten och resor. I arbetsuppgifterna ligger också att samordna utåtriktade aktiviteter och att hantera kontakter med andra myndigheter. För det här jobbet måste du ha en hög grad av integritet och känna dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo. Därför behöver du vara välorganiserad och ha bra kommunikations- och nätverksfärdigheter. Som GD-koordinator ingår du i stabsenheten och kommer där att vara en stödjande kraft i stabsenhetens arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta i nära samverkan med myndighetens ledningsgrupp.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

samordna, planera och boka interna och externa möten, inkl. ta fram agendor,
medverka i förberedelser till beslut av generaldirektören, chefsmöten och beredningar,
ge administrativt stöd, däribland diarieföring, till generaldirektören och stabsenheten
administrativt bistå stabenheten i enhetens uppgifter, söka och samla in data, sammanställa underlag av olika slag
initiera och driva utveckling inom dina arbetsområden.

Publiceringsdatum
2025-01-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

gymnasieexamen
minst fem års aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete med motsvarande uppgifter i en stödjande roll mot en högre chef i offentlig verksamhet
mycket goda kunskaper i Officepaketet,
vana att arbeta i ärendehanteringssystem
mycket goda kunskaper i svenska
lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du utöver ovan även har:

aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som GD-sekreterare eller liknande befattning,
goda kunskaper om myndighetsstyrning och de dokument som styr och vägleder myndigheter
erfarenhet av att samordna utåtriktade aktiviteter och evenemang
erfarenhet av att arbeta med diarieföring
goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper
Vi vill att du är:

serviceinriktad, metodisk och skapar ordning och reda
bekväm med att självständigt planera och strukturera ditt arbete
bra på att samarbeta och kan se var din insats behövs, du är prestigelös i ditt förhållningssätt
trygg, stabil och har integritet
flexibel och kan hantera många uppgifter parallellt utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet
har god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer internt och externt.
För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.

Ekobrottsmyndigheten lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta stabschef Ann Lemne, tfn. 010-562 90 05.
Fackliga företrädare för Saco-S Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi strategiskt med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 februari. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer EBM2025-159 via brev till adressen: Hantverkargatan 15, 104 22 Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979), http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Jobbnummer
9134139


Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: