Fryshuset söker Innehållsproducent till vår kommunikationsavdeln
Stiftelsen Fryshuset / Grafiska jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grafiska jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stiftelsen Fryshuset i Stockholm,
Upplands-Bro,
Flen,
Avesta,
Nacka eller i
hela Sverige Om Fryshuset
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 600 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Läs mer på
www.fryshuset.se.Om uppdraget
Fryshuset söker en kreativ innehållsproducent som brinner för att arbeta brett i en operativ roll. I rollen blir du blir en del av den nationella kommunikationsavdelningen som har som uppdrag att driva Fryshusets varumärkesarbete och opinionsbildning, skapa förutsättningar och utveckla infrastrukturen för extern kommunikation samt implementera, utbilda och strategiskt stödja organisationen. Vi är ett litet team på fyra personer som arbetar nära varandra och gränsöverskridande. Du ingår även i ett nationellt nätverk av kollegor som arbetar med kommunikation på de lokala Fryshusen.
Tillsammans med ansvarig för digitala kanaler kommer du fylla Fryshusets kanaler med innehåll i linje med strategi, kommunikationsplan och budget. Rollen är operativ och du producerar innehåll till Fryshusets hemsida och till sociala kanaler såsom LinkedIn, Instagram, Facebook med fler.
Du kommer bland annat:
• Producera innehåll till Fryshusets nationella kanaler.
• Skriva, filma och grafiskt formge inlägg anpassat efter de olika kanalerna.
• Jobba med enklare formgivning av rapporter med mera.
• Skapa innehåll som är sökordsoptimerat.
• Teama upp med andra innehållsproducenter och kommunikatörer i organisationen.
• Samarbeta med verksamheter och mötesplatser inom Fryshuset.
• Hålla dig uppdaterad på vad som händer inom sociala kanaler och komma med egna initiativ och förslag på aktiviteter.
Vem är du?
Vi söker dig om har minst två års erfarenhet av arbete med kommunikation och innehållsproduktion i digitala kanaler. Du har en god samarbetsförmåga, är ansvarsfull och kreativ. Du har förmågan att leda dig själv och är van att sätta egna deadlines och planerar ditt arbete självständigt.
Publiceringsdatum2022-03-24KvalifikationerFör att passa i rollen är du:
• En skicklig, självgående och van skribent.
• Van vid att anpassa innehåll efter olika målgrupper och kanaler.
• Kunnig i Wordpress och Adobe-programmen.
• Är van att följa upp och analysera resultatet av inlägg/nyheter i sociala medier och på hemsidor.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ideell sektor.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder arbete i en organisation som arbetar i centrum för några av de mest aktuella frågorna i samhället. Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen och därmed framtiden. Du får vara med och skapa förutsättningar för Fryshusets medarbetare att kunna växa, känna arbetsglädje och göra skillnad för unga. Vi tror på att lära av varandra genom att testa nya saker, utmana varandra och ha kul. Hälsa och välmående är viktigt, vi har målstyrd arbetstid och kollektivavtal.
Sista dag att ansöka är 2022-04-13
Tillträde: Omgående
Placering: Fryshuset i Hammarby Sjöstad, Stockholm
Anställningsvillkor: Visstidsanställning under sex månader på heltid med möjlighet till förlängning. Tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen/ Akademikerförbunden.
Facklig kontaktAnna McAllister Unionen
anna.mcallister@fryshuset.sePedram Afshari Akademikerförbunden
pedram.afshari@fryshuset.seArbetsgivarens kontaktperson:
Karin Filipsson, Biträdande Kommunikationschef Fryshuset
karin.filipsson@fryshuset.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSTIFTELSEN FRYSHUSET
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stiftelsen Fryshuset,
https://fryshuset.se/ Arbetsplats Fryshuset
Jobbnummer 6470012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.