Förvaltaren i Sundbyberg söker Upphandlare

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad.

För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001.

Hos oss får du arbeta med verksamhetsnära upphandling och vara med och utveckla vår upphandlingsverksamhet. Här får du driva dina upphandlingar själv och samtidigt ha ett nära samarbete dina två upphandlingskollegor.

OM TJÄNSTEN
I rollen som upphandlare kommer du ha många kontaktytor inom hela organisationen och arbeta för att Förvaltaren alltid ska ha aktuella och relevanta ramavtal. Rollen tillhör enheten ekonomi som består av 12 medarbetare, varav tre är upphandlare. Du kommer ha ett nära samarbete med de två andra upphandlarna men utför egna upphandlingar från ax till limpa. Nu står vi inför utmaningen att börja arbete mer med avtalsuppföljning och du kommer vara med på resan mot att på bästa möjliga sätt kan följa upp kvalitén i våra avtal och verka för sund konkurrens.

Publiceringsdatum
2021-08-12

Arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du, tillsammans med övriga upphandlare, för att Förvaltarens upphandlingar sker på ett affärsmässigt sätt enligt gällande lagar, riktlinjer och policy. Du ansvarar även för löpande avtalsuppföljning av genomförda inköp och upphandlingar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

* självständigt genomföra upphandlingar, främst ramavtal, inom entreprenad- och konsulttjänster
* vid behov genomföra förnyade konkurrensutsättning på befintliga ramavtal
* arbeta med avtalsuppföljning
* fungera som stöd till organisationen gällande inköp - och upphandlingsfrågor
* arbeta med riktlinjer för upphandlings- och inköpsverksamheten och säkerställa att de efterlevs.
* arbeta med internt förändrings- och förbättringsarbete inom området
* i samarbete med juridisk expertis och ombud biträda vid eventuella tvister inom upphandlings-området

VI SÖKER DIG SOM

Du som söker tjänster har:

* utbildning inom offentlig upphandling
* minst fem års erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar
* mycket god kännedom av Lagen om Offentlig Upphandling
* goda kunskaper om avtalsjuridik
* goda kunskaper i Office-paketet och att använda upphandlingssystem

Meriterande är att ha erfarenhet av upphandling av fastighetsrelaterade tjänster och entreprenader. Även meriterande med flerårig erfarenhet av entreprenadjuridik och att tillämpa avtalsvillkoren AB/ABT, ABK och ABFF

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser att du som person är strukturerad, noggrann och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För dig är det naturligt att ta initiativ och sätta igång aktiviteter. Det är viktigt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och du trivs med att planera samt driva dina processer. För dig är det även viktigt med kvalitet och du värdesätter tidsramar och riktlinjer. Rollen som upphandlare innebär både egenarbete och samarbete. Därför är det en förutsättning att du arbetar bra ihop med andra och är uppmärksam samt tillmötesgående i ditt beteende.

Känner du igen dig i värdeord som "vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för"? Då är Förvaltaren rätt plats för dig - här blir du en del av en arbetskultur där man hjälper och stöttar varandra och där man trivs.

VI ERBJUDER
Vi har generösa anställningsförmåner och ser som en självklarhet att familj och karriär går att kombinera liksom att mångfald berikar. Som anställd hos oss bidrar du till god samhällsnytta med målsättningen att kunna skapa attraktiva boenden för alla.

Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och möjligheter att vara med och bidra till ett växande Sundbyberg.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferseon Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophie Karlsson på sophie.karlsson@jeffersonwells.se eller på 0722-385107. Du söker tjänsten genom att skicka CV och personligt brev. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är 2 september. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "bf5069e4-50ec-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Förvaltaren

Jobbnummer
5896718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: