Förste socialsekreterare

Gagnefs Kommun / Socialsekreterarjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund - det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.

https://youtu.be/xrInzj-oJC8

- Jag är här för alla i Gagnefs kommun

- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt

- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar





Hej!

Vi är ett gäng som trivs ihop och värnar om vårt goda arbetsklimat.

Vi som tillhör Barn- och familjeenheten är två mottagningssekreterare, sju socialsekreterare, en familjerätts- och en familjehemssekreterare. Vi stöttar varandra i arbetet och jobbar tillsammans för att genomföra vårt uppdrag på bästa sätt. Med barnen i fokus samverkar vi med andra interna och externa aktörer exempelvis öppenvården, skola, myndigheter och sjukvård. Vi tror att detta möjliggör bredare och mer individanpassade insatser.

I dagsläget befinner vi oss i startgroparna till en nystart och förändringsresa. Efter en lång tid under påverkan av pandemin känner vi oss redo att ta tag i de utvecklingsprojekt som under perioden har legat vilande. Det är härligt att ha möjlighet att träffa alla medarbetare igen! Vi har dessutom utökat vår arbetsgrupp som en del i att kunna ge god service till medborgaren, säkra en bra arbetsmiljö samt för att kunna arbeta med våra utvecklingsprojekt. Vi är en förändringsbenägen grupp och ser nu möjligheten att tillsammans utveckla och kvalitetssäkra våra arbetsmetoder.

Nu söker vi en förste socialsekreterare som coachar och handleder oss i arbetets olika delar. Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete som förste socialsekreterare med stor möjlighet att påverka samt utveckla verksamheten! Vi ser fram emot att träffa dig!

Publiceringsdatum
2022-04-29

Dina arbetsuppgifter
I din roll som förste socialsekreterare hos oss är du en förebild som bidrar till en god arbetsmiljö och arbetsglädje på arbetsplatsen. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att coacha och handleda oss i det dagliga arbetet. Du kommer även att läsa och ge feedback på utredningar, representera enheten i nämnd och förvaltningsrätt eller liknande. Arbetet innebär att ge oss stöd gällande prioriteringar, krav, motstridiga intressen och att göra etiska överväganden samt säkerställa att arbetet är av god kvalitet utifrån lagar och förordningar. För oss är det viktigt att kunna utvecklas och växa i vår roll som socialsekreterare. Kompetensutveckling, för både dig och oss, och omvärldsbevakning är därför en viktig del i ditt arbete.

Du jobbar tätt ihop med vår förste socialsekreterare i Vuxengruppen och vår gemensamma enhetschef för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. Utöver det finns samverkansforum med andra förste socialsekreterare inom regionen. Introduktion av nyanställda och handledning av studenter ingår även i dina arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och har gått utbildning samt har intresse av BBIC och Signs of Safety. Du har tidigare arbetat med och har kunskap om myndighetsutövning rörande barnhandläggning inom socialtjänsten. Har du tidigare erfarenhet från arbetsledande position eller av att handleda andra ses det som meriterande. Eftersom du som förste socialsekreterare förväntas coacha och handleda andra samt föredra ärenden för nämnd krävs goda kunskaper gällande lagar och förordningar inom området samt att du har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på vem som är mottagare.

För dig är barnperspektivet en självklarhet! Du har lätt att bygga relationer med människor samt har ett professionellt bemötande. Eftersom ditt arbete ofta innebär att möta människor i kris och utsatta situationer är det viktigt att ditt bemötande är inkännande och förtroendeingivande. Akuta situationer är vardag vilket innebär att du behöver gilla oförutsägbarhet, klara av att behålla lugnet i pressade situationer och kunna göra sunda ställningstaganden i stunden. Du har dessutom förmåga att planera och strukturera ditt arbete så att tidsramar, lagkrav, kvalitet och rutiner efterlevs samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. B-körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. För tjänsten krävs att giltigt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister uppvisas. Intervjuer sker löpande.

Vi erbjuder dig
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till överenskommelse om delvis distansarbete - vi utrustar dig dessutom med ditt digitala hemmakontor
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal
- en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Övrig information
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gagnefs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/52".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gagnef kommun

Kontakt
Sanna Bjerneby
0241-15458

Jobbnummer
6588821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: