Förste byråsekreterare till protokollskansliet

Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm

Att arbeta i riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bl.a. kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Protokollskansliets främsta uppgift är att framställa protokoll från kammarens sammanträden. Ett snabbprotokoll ges ut dagen efter varje sammanträde. Det definitiva protokollet trycks inom några veckor. På kansliet arbetar ca 30 personer. Flertalet av dessa är debattstenografer.

Publiceringsdatum
2009-02-25

Dina arbetsuppgifter
Din uppgift blir att ansvara för de delar av snabbprotokollet som inte är direkta debattreferat, t.ex. talmansmeddelanden, uppgifter om val, voteringsresultat och bordläggningar. I arbetsuppgifterna ingår också att delta i kontrolläsning och att föra in korrekturändringar samt att färdigställa det slutliga protokollet för tryckning.
Arbetstidens förläggning regleras av verksamheten i riksdagens kammare, vilket innebär sen kvällstjänstgöring under vissa perioder.

Kvalifikationer
Arbetet ställer stora krav på noggrannhet och språkkänsla. Snabbhet och säkerhet i ordbehandling är en nödvändig förutsättning. Därtill ser vi gärna att du har vana vid databashantering och är samhällsorienterad. Tidigare erfarenhet från protokollsarbete eller liknande uppgifter är givetvis en extra merit. Vi kommer också att lägga vikt vid din samarbetsförmåga.
Upplysningar om anställningen lämnas av byrådirektör Eva-Lena Ekman, tel. 08-786 4078 eller bitr kammarsekreterare Per Persson, tel. 08-786 6034.
Fackliga företrädare är Hélène Tegnér, Saco, Bengt Eriksson, ST, och Lars Vestberg, Seko, tfn 08-786 40 00 (vx).
Ansökan med meritförteckning ska senast den 16 mars 2009 ha inkommit till jobb@riksdagen.se eller Riksdagsförvaltningen, 100 12 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr 240-1694-08/09.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-03-16
Ange följande referens när du ansöker: 240-1694-08/09
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@riksdagen.se

Företag
Riksdagsförvaltningen

Adress
Riksdagsförvaltningen
10012 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7864000
E-postadress: jobb@riksdagen.se

Jobbnummer
407911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen: