Förskollärare till Dragonens förskola
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen / Förskollärarjobb / Halmstad
2015-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förskollärare till Dragonens förskola" (publicerad 2017-03-21) ⬅️
Visa alla förskollärarjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen i Halmstad Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 94 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 13 500 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 2 600 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, skolbarnsomsorg, kulturskola, grundsär, teknikskola och vårt resurscentrum Kärnhuset.
Publiceringsdatum2015-01-08ArbetsuppgifterVi söker förskollärare 100%, till skolområde centrum med placering inom Nissans verksamhetsområde på Dragonens förskola.
Som förskollärare vill du vara med och utveckla förskolans pedagogiska verksamhet. Som förskollärare vet du att barn kan, och du ser det som din uppgift att stimulera barnen till att utforska och vara nyfikna på sin omvärld tillsammans med andra, enskilt och tillsammans med dig som en viktig medforskare.
Du kommer att arbeta med barn i åldrarna ca 3-5 år och ansvara för att tillsammans med övriga i arbetslaget planera, dokumentera, genomföra och utvärdera förskolans verksamhet utifrån våra styrdokument.
KvalifikationerKrav: Förskollärarexamen
Vi söker dig som har en förmåga att se barns möjligheter, behov, utveckling och lärande samt har en drivkraft att ta ett pedagogiskt ansvar och utveckla verksamheten på förskolan utifrån varje barns förutsättningar kopplat till läroplanens mål. Du har ett stort engagemang i ditt yrke samt en vilja att samarbeta och utvecklas tillsammans med såväl kollegor i arbetslaget som med övriga pedagoger på förskolan och ser möjlighet i mångfald och variation.
Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i den reviderade läroplanen där förskolans uppdrag klart framgår samt goda kunskaper om olika pedagogiska teorier som stimulerar till lärande.
Du är flexibel, serviceinriktad och pålitlig. Du har gott bemötande utifrån vår värdegrund och barnsyn. Det är önskvärt att du har goda kunskaper i våra styrdokument.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde vecka 8 eller enl ö.k.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-29
Ange följande referens när du ansöker: A442956
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBarbro Sundström, förskolechef 072-2427676
Facklig kontaktLärarförbundet 035-13 70 00 Halmstads kommuns växel
FöretagHalmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
AdressHalmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 2120545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.