Forskningsingenjör i programmering vid MIT och Visualiseringscen
Linköpings universitet / Elektronikjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Motala,
Kinda eller i
hela Sverige Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN), Campus Norrköping, bedriver vi utbildning och forskning inom fysik och elektroteknik, kommunikations- och transportsystem samt medie- och informationsteknik. Institutionen är bland annat känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället.
Läs mer:
https://liu.se/organisation/liu/itnAvdelningen för medie- och informationsteknik (MIT) och Visualiseringscenter C har omfattande verksamhet inom visualisering, datorgrafik och interaktion vilka spänner forskning i världsfronten, samarbeten med näringsliv samt utveckling av installationer i centrets publika del och produktion av innehåll till centrets domteater och övriga immersiva miljöer. MIT och centret har ett team av kvalificerade utvecklare och vi söker nu ytterligare 1-3 utvecklare för att producera installationer och applikationer till science centers.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team av utvecklare och mjukvarudesigners och dina arbetsuppgifter kommer bestå i att bedriva utveckling av mjukvara för utställningar och kommunikation av vetenskap. Vi arbetar med immersiva miljöer (VR/AR) och storskaliga displaysystem men även multi-touch bord för interaktiv visualisering för allmänhet och skolor. Mjukvaran och systemen måste hålla hög kvalitet och klara av den tuffa behandling som uppstår i science centers. I utvecklingen ingår även testning och driftsättning.
Din framtida arbetsplats
Du kommer att arbeta på avdelningen för medie- och informationsteknik. Verksamheten vid avdelningen utgör även LiUs del i konsortiet Visualiseringscenter C. I denna tjänst ingår därför stora moment av samverkan med övriga enheter inom konsortiet som t.ex. centrets publika del och dess domproduktionsavdelning. Centret arbetar intimt med andra science centers samt myndigheter som LFV och SMHI och driver större strategiska utvecklingsprojekt tillsammans. Vi har även många samverkansprojekt med företag och bidrar med forskning och rådgivning inom visualisering och datorgrafik. Vi är också huvudnod i initiativet Wisdome där vi utvecklar innehåll för domer och utställningar i science centers.
Publiceringsdatum2019-06-10KvalifikationerVi söker nu civilingenjörer som har utbildning, erfarenhet och kunskaper inom programmering för datorgrafik på hela skalan från scriptbaserade språk, C++-bibliotek till Shaders på GPU-nivå samt applikationer för desktop system, touch tables och storskaliga immersiva system med multipla GPUer och komplexa display system. Vi tror också att du har utbildning, erfarenhet och kunskaper inom mjukvaruarkitektur och programmeringsmetodik samt kollaborativ utveckling. Du har en civilingenjörsexamen eller motsvarande med dokumenterad erfarenhet av programmeringsprojekt. Du är en god samarbetspartner och kommunicerar väl på engelska i både tal och skrift. Vi ser också att du har god förmåga att arbeta självständigt och är självgående samt har god förmåga att ta initiativ.
Du bör ha goda även har erfarenhet av C++ och grafikprogrammering samt ha erfarenhet av versionshantering och källkodsflöden för Continuous Integration. Erfarenhet av produktutveckling är också meriterande. Erfarenhet av spelutveckling och programmering av spelmotorer (helst Unreal Engine) är också meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
Anställningens omfattning
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
TillträdeSnarast möjligt enligt överenskommelse.
ErsättningUniversitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Facklig kontaktFör kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 1 juli 2019. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Lika villkor
Flertalet av våra forskningsingenjörer inom Institutionen för teknik och naturvetenskap är män, därför ges kvinnor företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatric Ljung, Enhetschef, Universitetslektor
patric.ljung@liu.se 011-363252
Martina Klefbeck, HR partner
martina.klefbeck@liu.se 011-363166
FöretagLinköpings Universitet
AdressLinköpings Universitet
Linköpings universitet, ITN, Campus Norrköping
60174 Norrköping
KontorsadressLinköpings universitet, ITN, Campus Norrköping
Jobbnummer 4826995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.