Försäljningsassistent till välkänt telekombolag

Arena Personal Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten

Vår kund är Sveriges största produktförsörjare av telefoni till svenska företag och organisationer. De erbjuder skräddarsydda lösningar inom produktförsörjning av telefoniprodukter med tillhörande tjänster för stora företag och organisationer. Affärsområdet säljer mobiltelefoner, headsets, konferenstelefoner, systemtelefoner, DECT telefoner mm.
Som innesäljare kommer du att ingå i ett team bestående av 14 personer. Teamet arbetar med innesälj/orderhandläggning samt support av mobiltelefoner. Teamet finns på flera platser i Sverige med de flesta medarbetarna jobbar på kontoret i Kista utanför Stockholm.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att ta hand om den dagliga kontakten med våra kunder via telefon och mail. Detta innebär att du aktivt arbetar med merförsäljning, produktrekommendationer, orderregistrering, fakturafrågor, service, viss support och leveransbevakning mot våra kunder.

Detta är en uthyrning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Arena Personal och jobba hos vår kund.

Start: 2018-04-01
Omfattning: heltid
Uppdragslängd: 3 månader.

Din profil
Vi söker Dig som
Har erfarenhet som innesäljare, eller annat arbete som innebär tät kundkontakt och att sitta på en slinga och svara på kundsamtal
Är uthållig, drivande och mycket ansvarstagande
Är serviceinriktad, strukturerad, och ser problemlösning som en utmaning!
Är handlingskraftig med förmåga att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål, likaväl som att Du är en lagspelare som värnar om gruppens framgång.
Är noggrann men ändå effektiv.
Hanterar svenska och engelska i både tal och skrift.

För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara lösningsorienterad, service minded, teknikintresserad (intresse av mobiltelefoner och tillbehör) och säljinriktad med hög social kompetens.
Du behöver vara van vid att hantera kundsamtal och arbeta med många ärenden parallellt. Engelska i tal och skrift samt god datorvana (powerpoint, excel och word) är ett krav i tjänsten samt kunna hantera orderhandläggning. Kan du dessutom Visma business är det meriterande. Övriga system lär du dig på plats.

Profil
Som person är du glad, ordningsam och tycker om att jobba tillsammans med likasinnade. Det är meriterande om du har en bred kunskap inom Telecom. Tycker du om att sätta kunden i fokus så är det här rätt plats för dig.



Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2018-02-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 5686
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund louisa.bjorklund@arenapersonal.com 0734205513

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
3979405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: