Försäkringsutredare till kontrollverksamheten med placering Gävl
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Vi söker försäkringsutredare till Avdelningen för Gemensamma försäkringsfrågor kontroll Uppsala med placering i Gävle.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd och återbetalning.
Kontrollutredningsverksamheten
Kontrollutredningsverksamhetens huvudsakliga uppgift är att utreda misstänkta bidragsbrott och återföra kunskapen från dessa utredningar till avdelningarna. Vi har verksamhet på 15 orter från Malmö i söder till Umeå i norr och vi är 165 årsarbetare som arbetar med kontrollutredningar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten med kunderna sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Just nu söker vi försäkringsutredare med inriktning kontroll. När du arbetar med kontroll möter du kunder som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Du genomför kontroller som medverkar till att rätt ersättning betalas ut till rätt kunder. I de fall ersättning betalats ut felaktigt ska du också ta ställning till om polisanmälan ska göras. Du har ibland personliga möten bland annat vid hem-och arbetsplatsbesök. Du samarbetar med bland annat Polismyndigheten, Skatteverket, kommuner och Kronofogdemyndigheten. I rollen som försäkringsutredare kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• är nätverkande och kan skapa kontakter och relationer för att nå givna mål
• har B-körkort
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har god kännedom om företagsekonomi och redovisning alternativt kunskaper om att driva företag
• har juridisk bakgrund eller erfarenhet av att arbeta med polisanmälningar
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-13Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 januari 2018 eller enligt överenskommelse. Placeringsort Gävle. Provanställning kan bli aktuellt. Arbetspsykologiska test kan komma att användas i rekryteringsprocessen.Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning och det kan bli aktuellt med en säkerhetsklassning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Thomas Falk, tel 010-116 93 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Svanedal, tel 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen) ST: Anne Catrine Gemzell, 010-111 25 29 Saco-S: Gunnel Andersson, 010-114 54 39 Seko: Anne Svensson, 010-113 83 07
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 27 oktober 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3749197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.