Försäkringshandläggare inom sjukförsäkring, Helsingborg och Malm
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Eslöv eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare handlägger du ansökningar om sjukpenning på grund av nedsatt arbetsförmåga. Du tillämpar lagstiftningen på ett korrekt sätt, så att besluten om sjukpenning blir rättssäkra. Arbetet innebär att göra utredningar och analyser av underlag, framför allt läkarintyg. I arbetet ingår även att förklara beslut för de personer som inte får den ersättning som de ansökt om samt att marknadsföra våra självbetjäningstjänster. Du har kontakt med de sökande per telefon och skriftligt. Arbetsuppgifterna är till stor del administrativa, vilket bland annat innebär löpande dokumentation av vad som händer i alla ärenden samt utbetalning av ersättning.
Vi söker försäkringshandläggare som skall arbeta med utredning och fastställande av sjukpenningsgrundande inkomst (SGI). Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter inom avdelningen
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• studerar vid en universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik eller ekonomi
• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har vana av arbete med beräkningar och utbetalningar
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team
• har erfarenhet av utredningsarbete och beslutsfattande som påverkat individer, gärna på en myndighet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Publiceringsdatum2018-10-22Övrig information Ett antal tjänster, tidsbegränsade på deltid/vid behov. Tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För dig som går vidare efter urval, kommer rekryteringsseminarium med information om tjänsten hållas måndag 12 november 17.00.
Kontakt Chef: Pär Weise, 010-118 58 11 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Linda Badom, 010-118 08 96. Saco-S: Marie Pettersson, 010-118 55 43. Seko:
fseko@forsakringskassan.se Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 5 november 2018.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4415509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.