Försäkringshandläggare inom boendetillägg i Kalmar
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Kalmar
2018-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom boendetillägg i Kalmar" (publicerad 2023-05-15) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kalmar,
Mörbylånga,
Nybro,
Torsås,
Emmaboda eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
På Avdelningen för sjukförsäkringen arbetar drygt 4 000 personer fördelat på cirka 55 platser i landet. Vi möter människor som på grund av sjukdom har nedsatt arbetsförmåga. Syftet med arbetet är att bidra till att betydligt fler återgår till arbetslivet snabbare, att ge trygghet och ekonomiskt stöd samt att arbeta för att förebygga sjukskrivning. Vår målgrupp har olika behov av stöd från Försäkringskassan och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare boendetillägg ansvarar du för att handlägga ansökningar och utbetalningar av boendetillägg. Arbetet sker enligt en given process.Boendetillägg är en tilläggsförmån för de personer som tidigare fått tidsbegränsad sjukersättning i maximal tid eller personer vars aktivitetsersättning upphört när de fyllt 30 år. Personerna har därefter beviljats sjukpenning, sjukpenning i särskilda fall, rehabiliteringspenning eller rehabiliteringspenning i särskilda fall. Du handlägger och fattar beslut om boendetilläggets storlek samt gör manuella utbetalningar månadsvis. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att dina möten präglas av lyhördhet, respekt, vilja att skapa trygghet och att göra det enkelt för den försäkrade. Du har vid behov kontakt och samarbetar med andra myndigheter.
Som försäkringshandläggare kommer du att ingå i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter. Vi är idag 9 personer i landet som helt eller delvis arbetar med förmånen. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du
• har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
• har arbetat med ekonomiska beräkningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-05-08Övrig information2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Maria Fransson, tel. 010-118 38 20 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Majbritt Karlsson 010-115 80 09, Saco-S: Marie Petterson, tfn 010-118 55 43, Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 maj 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4131346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.