Försäkringshandläggare inom Assistansersättningen till Gävle

Försäkringskassan / Kontorsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ansvarar för den löpande ekonomiska administrationen för försäkrade som beviljats assistansersättning. Arbetet innebär att göra kontroller och utredningar av tidrapporter och räkningar, för att bedöma om de uppfyller kraven enligt lagstiftningen. Utifrån det fattar du beslut om ersättningens storlek. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar. Du har kontakt och samarbetar med berörda kollegor inom Försäkringskassan, och även externa parter exempelvis assistansanordnare och kommuner.

Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du

• har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
• har arbetat med ekonomiska beräkningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-06-29

Övrig information
10 visstidstjänster under 6 månader, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Enhetschefer: Christina Sturesson (v 26-27) tel 010-119 92 38, Kristina Bauer Nordström (v 28-31) tel 010-115 30 50. HR-specialist Therése Källberg (v 26-27) tel 010-119 55 85, Cristian Velasquez (v 28-31) tel 010-118 35 30. Fackförbundet ST: Bengt Skogberg, tel 010-112 68 65, Saco-S: Katarina Karlsson (v 27) tel 010-119 77 17, Mikael Ryberg v (28-31) 010-119 77 69.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 9 juli 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3581277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: