Forex Bank Söker Regionchef Till Region Mitt
Forex Bank AB / Försäljningsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Forex Bank AB i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige FOREX Bank är Nordens marknadsledare på resevaluta och kontanthantering. Sedan mitten av 2003 erbjuds även ett växande utbud av enkla banktjänster för kundernas vardagsekonomi. Vi har en unik position i marknaden, med resandekopplingen, kontanter och de enkla banktjänster som vi säljer med personlig service och hög tillgänglighet.
Vår chef för region Mitt, Per Sydegård, går vidare till jobbet som butiksnätets privat- och företagsmarknadschef. Vi söker därför hans efterträdare. Som regionchef får du en nyckelroll i FOREX Banks arbete att gå mot visionen "Vi gör din resa enklare och roligare".
Beskrivning av tjänsten
Region Mitt består av 11 bankbutiker i Karlstad, Örebro, Eskilstuna, Västerås, Linköping, Norrköping, Skavsta, Södertälje och Visby.
Som regionchef har du det övergripande verksamhetsansvaret för hela regionen. Detta innefattar bland annat kund-, resultat-, marknads-, bemannings- och personalansvar samt även ett ansvar för att vi följer såväl externa lagkrav och föreskrifter, likväl som FOREX Banks regler och rutiner för verksamheten. Ditt huvudsakliga ansvar är att tillsammans med och genom affärscheferna utveckla affärerna och försäljningen i bankbutikerna. Som regionchef ingår du också i ledningsgruppen för butiksnätet i Sverige och rapporterar direkt till dess chef.
Publiceringsdatum2015-09-01ErfarenheterDu som söker har flerårig erfarenhet från ledarjobb med fullt budget-, resultat- och personalansvar. Erfarenhet inom försäljning, framför allt med fokus på retail/bank, är ett krav. Erfarenhet av och kunskap om andra kulturer än den svenska är meriterande.
Dina egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som regionchef brinner man för försäljning och förstår att en aktiv behovsorienterad försäljning med kundens bästa för ögonen, är sättet att leverera utmärkt service. Du som är aktuell för tjänsten är en kommunikativ och lyhörd person med en ödmjuk och prestigelös framtoning. Arbetet ställer stora krav på eget driv, självständighet, integritet och god etik och moral. Vi söker en teamspelare med stor nyfikenhet i arbetet, som drivs av viljan att ständigt förbättra din och vår gemensamma verksamhet.
Mer information
Mångfald
Vi ser mångfald som en affärsmöjlighet och ett medel för bättre service till våra kunder. Våra medarbetare ska avspegla den breda kundkrets och verksamhet vi har. Vi har kommit långt i detta arbete med t.ex. 60 olika nationaliteter som arbetar hos oss, men vi vill bli ännu bättre. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning, fler med annan etnisk bakgrund samt olika åldrar och välkomnar därför sökande som berikar vår mångfald.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och behöver tillsättas snarast.
Om detta är din nästa resa är du varmt välkommen med din ansökan!
Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske.
KontaktFrågor om tjänsten besvaras av Chef butiksnät Sverige, Agneta Rudin tel 072-234 96 62
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-kontakt, Kristina Keshavarz, 070-328 29 07.
Vid frågor till fackliga företrädare, Finansförbundet, kontaktas Glenn Axelsson,
glenn.axelsson@forex.se Observera att de ej tar emot ansökningar.
Du ansöker till tjänsten senast den 18 september 2015, med ett personligt brev samt ditt CV på svenska. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFOREX Bank AB
AdressFOREX Bank AB
Kornhamnstorg 4
11127 11127
KontorsadressKornhamnstorg 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2412304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.