Förändringsledare med kommunikationsinriktning till HR Kompetens

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
HR-avdelningens uppgift är att skapa förutsättningar för en arbetsgivarepolitik som stödjer Polismyndighetens chefer och medarbetare i att nå Polismyndighetens korta och långsiktiga mål.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda likväl som myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst. Kompetensenheten har ca 500 medarbetare och är inne i ett spännande och intensivt tillväxt- och omställningsarbete där du kommer att vara en viktig del i att bidra till utvecklingen av vår nya organisation.
Din placering kommer att vara på sektionen utveckling och samordning. Sektionens uppdrag är att säkerställa ett strategiskt stöd för planering, styrning, utveckling samt ett administrativt stöd till enheten. På sektionen finns olika specialistkompetenser såsom verksamhetsutvecklare, strateger, upphandlingsansvariga och controllers.

Publiceringsdatum
2022-01-11

Dina arbetsuppgifter
Kompetensenheten är för närvarande inne i en stor utvecklings- och omställningsprocess. Som samordnare för förändringsledning är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
Utgöra ett stöd till enhetsledning i arbetet med att kommunicera omställningen av utbildningsverksamheten
Vara ett stöd till enhetsledning i arbetet med att kommunicera utvecklingen av organisationen samt i arbetet med att göra enhetens uppdrag och ansvar mer känt inom myndigheten.
Bistå ledningen med att kommunicera strategiska beslut både internt inom enheten och inom hela myndigheten men även externt utanför myndigheten vid behov.

Du kommer att ansvara för att ta fram och driva en övergripande plan för förändringsledning för kompetensenheten samt se över och utveckla kommunikationssystem i samarbete med uppdragsledare för omställningsarbetet. En viktig kanal kommer att vara vårt intranät där du arbetar i EpiServer men andra kommunikationskanaler förekommer.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 2 års dokumenterad erfarenhet av förändrings, - projekt, - lednings- och internkommunikation
akademisk utbildning inom kommunikation eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
lett både större och mindre kommunikationsprojekt av förändringsarbete
erfarenhet av att ta fram rutiner och nya arbetssätt
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
arbetat med personer i ledande befattning

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med förändringsledning med kommunikation som verktyg.
erfarenhet av att ha arbetat i myndighet
kunskaper i EpiServer

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt avseende kommunikation. För att trivas i rollen bör du tycka om att ta egna initiativ, ha ett starkt utvecklingsfokus och helhetstänkande. En förutsättning för ett gott resultat är att förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten. För att lyckas är det viktigt att du är lyhörd och inkluderande och att du tycker om att skapa kontakter och bygga relationer. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och litar på din egen förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-28

Företag
Polismyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A009.206/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten

Kontakt
HR-konsult
Matilda Kinghed
073-842 46 32

Jobbnummer
6236556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: