Fondadministratör till ett spännande uppdrag inom bank

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-09-12


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker en konsult som kan förstärka fondorderteam på en av storbankerna i Stockholm. Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår till april 2026. Som en del av teamet kommer du att arbeta med dagliga avstämningar, fondorderflöden, flyttar och överföringar samt ge professionellt stöd till institutionella kunder och distributörer.

Arbetsbeskrivning Som administratör i fondorderteamet kommer du att arbeta nära kollegor och kunder i en roll som kräver både struktur och flexibilitet. Du ansvarar för dagliga rutiner och avstämningar som är centrala för att säkerställa korrekta processer inom fondorderflöden.
Arbetet innebär:
Utföra dagliga avstämningar av fondorderflöden för att säkerställa korrekt andelsadministration
Exekvera fondorder enligt gällande rutiner och cut-off-tider
Hantera flyttar och överföringar av fondandelar mellan olika konton och distributörer
Bevaka och felsöka distributörsorder samt åtgärda eventuella avvikelser
Ge professionellt stöd till institutionella kunder och distributörer via telefon och e-post
Dokumentera och rapportera avvikelser och lösningar enligt interna rutiner
Bidra till teamets kontinuitet genom eget ansvar och samarbete med kollegor


Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig som har ett genuint intresse för fondaffären och en analytisk förmåga. Du är noggrann, lösningsorienterad och trivs med att arbeta under tidspress.
Akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande område
1-3 års relevant erfarenhet, gärna inom bank eller finans
Goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Förmåga att se samband och fatta egna beslut i en tidspressad miljö


Längd på uppdrag Uppdraget är på heltid (100 %) med start den 29 september 2025 och pågår till 15 april 2026. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Stockholm.
Plats: Stockholm Omfattning: 100 %, konsultuppdrag Längd: 29 september 2025 - 15 april 2026

Kontakt och Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.
Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Elin Eklöf
elin.eklof@capega.se

Jobbnummer
9505319

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: