Folkhälsoutvecklare
Karlskoga kommun, Folkhälsoförvaltningen / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Folkhälsoförvaltningen i Karlskoga Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
https://karlskoga.se/omkarlskogaSom folkhälsoutvecklare är du anställd inom Samhälle och serviceförvaltningen. Tjänsten är placerad på folkhälsoenheten och folkhälsochef är din närmaste chef. Karlskoga kommun är anställande myndighet, men uppdraget/tjänsten innebär att du arbetar för både Karlskoga och Degerfors kommuner under en gemensam folkhälsonämnd.
Folkhälsoenhetens uppdrag är att stärka barnets rättigheter och öka jämlikhet i hälsa enskilt och i samverkan utifrån övergripande styrdokument med målsättning att bibehålla och utveckla förebyggande och främjande metoder. Uppdraget innebär att skapa bästa möjliga förutsättningar för social hållbarhet jämlik och jämställd hälsa för alla i Karlskoga och Degerfors.
Publiceringsdatum2021-07-09ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att tillsammans på folkhälsoenheten driva det lokala hälsofrämjande arbetet för att öka jämlikhet i hälsa och stärka barnets rättigheter. Samverkan med andra aktörer och verksamheter är en förutsättning. De politiskt prioriterade områdena som styr uppdraget är:
• psykisk och social hälsa
• delaktighet och inflytande
• trygghet
• levnadsvanor
• föräldraskapsstöd
• skapa förutsättningar för att stärka barnets rättigheter.
Arbetsuppgifterna kan komma att ändras under anställningstiden.
KvalifikationerVi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot folkhälsovetenskap och/eller strategiskt barnrättsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt inom folkhälsa och/eller barnets rättigheter, projekt- och processledning och med en god analytisk kompetens. Du har dokumenterad erfarenhet av folkhälso-/barnrättsarbete så till vida att du kan omvandla teorier till praktik och kan initiera- genomföra och avsluta projekt. Uppdraget innebär ett eget ansvar för att driva och utveckla folkhälso- och barnrättsarbetet med invånarnas bästa i fokus och med framställda mål som ledstjärna.
Arbetet genomförs i samverkan mellan flera olika myndigheter varvid erfarenhet av samverkansarbete är ett krav.
Erfarenhet från offentlig förvaltning med liknande uppdrag är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att fungera väl i rollen bör du:
• vara serviceinriktad med social kompetens
• ha ordningssinne och förmåga att planera och organisera ditt arbete
• ha drivkraft och förmåga att leda grupper och processer och projekt mot mål
• kunna skapa kontakter och bygga förtroende och ha lätt att samarbeta med många olika personer
• ha en mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift
• ha god datorvana.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, upphör: 2022-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlskoga kommun, Folkhälsoförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "FHN 2021-00070".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Karlskoga kommun, Folkhälsoförvaltningen
Jobbnummer 5856613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.