FMV Marknad och inköp söker inköpssamordnare.
FMV / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FMV i Stockholm,
Sundbyberg,
Upplands-Bro,
Håbo,
Nynäshamn eller i
hela Sverige FMV är en arbetsplats att utvecklas på.
Vi arbetar med att köpa in, underhålla och avveckla försvarsmateriel och tjänster till Försvarsmakten. Vi drivs av en vilja att skapa de bästa förutsättningarna för vår kund. På så sätt bidrar vi till försvarsförmåga och att göra Sverige och världen lite säkrare.
Du får arbeta i en miljö som präglas av ömsesidigt förtroende där du får ta mycket eget ansvar och får möjligheter att utvecklas. Här kan du förena det professionella med det privata. FMV har en bred verksamhet och finns över hela landet.
Läs mer på
www.fmv.seEnheterna Inköp militära system och Inköp varor och tjänster och deras sektioner bidrar genom sin verksamhet till att FMV uppfattas som Sveriges ledande myndighet på upphandling. Sektionerna samlar kompetens kring leverantörsmarknader och stöttar och realiserar de affärer som behövs för att FMV ska kunna leverera system och materiel till Försvarsmakten. I tvärfunktionella team utarbetas strategier som medför kostnadsreduceringar och nytta för Försvarsmakten.
Inom sektionerna bedrivs strategisk inköps- och upphandlingsverksamhet liksom beställningar och kommersiellt stöd till verksamheten. Sektionerna deltar i det förutsättningsskapande arbetet i tidiga faser och har ett särskilt ansvar för att utveckla kunskap om och driva utveckling inom sin del av leverantörsmarknaden, samt har i tillämpliga delar en drivande roll i arbetet med kategoristyrning inom sin del av marknaden.
Vi söker inköparssamordnare med placeringsort Stockholm.
Jobbet
Som inköpssamordnare kommer du att arbeta med uppföljning, analys och förbättringsåtgärder kopplat till sektionens mål och nyckeltal inom tilldelade kategorier.
Du har en nyckelroll i att, med hjälp av data från affärssystem och en kontinuerlig kunddialog mäta, följa upp och utveckla/effektivisera inköpsflödet samt analysera inköpsmönster, i syfte att påvisa utfall för realiserade besparingar samt föreslå vilka åtgärder som behöver vidtas för att besparingsmålen skall uppnås.
Jobbet som inköpssamordnare innebär också att du har en kontinuerlig proaktiv dialog med våra kunder samt tar ett särskilt ansvar för att utbilda, stötta och följa upp de avropare som är knutna mot tilldelade kategorier.
Du följer upp, rapporterar ock stöttar kund och kollegor i efterlevnad mot lagar, avtal, beslut och riktlinjer samt KPI:er inom tilldelade områden. Vidare fångar du upp behov av förändringar i sortimentsstyrda områden.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Du
Du är en drivande person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team. Du kan analysera, planera och strukturera ditt arbete. Det krävs att du är resultatinriktad, flexibel, uthållig och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress samt tar ansvar för en större helhet än den egna. Att jobba som inköpssamordnare ställer krav på självständighet och integritet, men det krävs också vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till resultat.
Du har högskoleutbildning omfattande minst 120hp med inriktning på ekonomi, logistik, inköp eller teknik alternativt relevant kunskap och erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska samt inneha goda kunskaper i MS Office, med mycket goda kunskaper i Excel.
Det är meriterande att ha kunskaper om Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS). Det är även meriterande att ha kunskaper inom avtalsrätt samt offentlig rätt.
Erfarenhet av avrop, upphandling, kategoristyrt arbetssätt och/eller strategiskt inköp är meriterande liksom erfarenhet av controlling, rapportering, uppföljning av ekonomisk data.
Erfarenhet av att ha arbetat som inköpssamordnare inom FM eller FMV inom den senaste fyraårsperioden är starkt meriterande.
Erfarenhet av ex. leverantörsutveckling, kundutveckling eller liknande som syftar till att förändra beteenden ser vi som meriterande.
Erfarenhet av SAP liksom Business Object är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom gruppen. Som en del i urvalsarbetet kan vi komma att genomföra test med stöd av en extern leverantör.
Du skall vara svensk medborgare och godkänd sökerhetsprövning är ett krav.
I denna rekrytering kan vi komma att samarbeta med Adecco.
Välkommen med din ansökan märkt med "Uppdrag nr. 1303"
Sista ansökningsdag 2016-02-07.
Urval sker löpande.
Tillsammans med Försvarsmakten utformar och levererar FMV försvarsmateriel och tjänster - vi bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare. Våra värderingar- Vi skapar nytta, Vi gör det möjligt och Vi bygger förtroende kännetecknar vår verksamhet. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-12-23ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Hallström, Chef Inköp militära system 08-782 4000
Ingrid Nilsson, Chef Inköp varor och tjänster 08-782 4000
Thorwald Nilsson, Facklig företrädare Saco-S 08-782 4000
Henrik Rudolfsson, Facklig företrädare OFR/O 08-782 4000
FöretagFMV
AdressFMV
Banérgatan 62
11588 Stockholm
KontorsadressBanérgatan 62
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2591830
Observera att sista ansökningsdag har passerat.