Flyktingsamordnare till Krokoms kommun
Krokoms Kommun / Socialsekreterarjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom - Ett jobb med plats för växtkraft och utveckling!
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla en helt ny roll! Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande med högt tempo? Då kanske just du är vår flyktingsamordnare!
En dag som flyktingsamordnare
Vi söker en medarbetare som har förmågan att arbeta såväl operativt som strategiskt med att koordinera och samordna flyktingmottagning i vår kommun tillsammans med våra förvaltningar. Flyktingsamordnaren tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen.
I rollen som flyktingsamordnare i Krokoms kommun kommer du att vara ett sakkunnigt och operativt stöd till kommunledningens alla förvaltningschefer.
Arbetsuppgifterna och rollen kan komma att förändras över tid, och kan utvecklas till ett chefsuppdrag.
En viktig del av uppdraget är att omvärldsbevaka och ha dialog med relevanta externa myndigheter, ex. migrationsverket, länsstyrelsen samt privata aktörer och frivilligorganisationer. Du kommer vara en länk mellan dessa och kommunen.
Din kompetens
Din utbildningsbakgrund innehåller en akademisk examen med relevant inriktning eller annan kompetens som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av samordning och/eller ledarskap.
Har du tidigare erfarenheter från arbete med nyanlända, samordning eller ledarskap är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att samverka med andra verksamheter och myndigheter, likaså om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation.
Som person är du handlingskraftig, självgående och analytisk. Du är flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har lätt för att knyta kontakter där du möter människor utifrån deras olika behov. För att lyckas med uppdraget så behöver du vara en god organisatör och ha en förmåga att prioritera och delegera arbetsuppgifter.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datorvana och lätt för att hantera administrativa system. Körkort för bil är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Projektanställning på heltid i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Publiceringsdatum2022-04-05Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressKrokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478),
http://www.krokom.se Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt HR-konsult
Sanna Staf
sanna.staf@krokom.se 0640-163 73 Jobbnummer 6508499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.