First Line Support RTS Cloud, Örebro
Real Time Solutions AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Real Time Solutions AB i Örebro,
Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige RTS
RTS är en oberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur. Med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör vi för företag och organisationer att skapa en mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Vi har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg och Örebro. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen.
Idag har vi ett helhetserbjudande inom IT infrastruktur som består av fyra affärsområden där Professional Services, Solutions, Technology Platforms kompletterar vårt erbjudande inom Cloud.
Om rollen
Detta är ett konsultuppdrag som tekniker på First Line Support där du inledningsvis blir anställd som konsult med provanställning 6 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra finns mycket goda möjligheter till en långsiktig anställning hos RTS Cloud.
Publiceringsdatum2022-08-12Arbetsuppgifter• Hantera ärenden via telefoni
• Hantera ärenden via e-post och portal via vårt ITSM system
• Felsökning av samtliga inkommande ärenden
• Eskalera ärenden vidare
I rollen som First Line support-tekniker kommer du att tillhöra förstalinjens servicedesk. I teamet arbetar sex andra supportmedarbetare och en teamleader. Din primära arbetsuppgift är att agera SPOC (Single Point of Contact) för RTS Clouds kunder.
Krav och kriterier
• Generell förståelse och kunskap inom IT, användarmiljöer (PC, Mac, mobil)
• Grundläggande kunskap om Microsoft Active Directory Administration
• God kunskap om Office 365/Exchange
• God kunskap om nätverk, skrivare och annan kringutrustning
• God kunskap om hårdvara, klient samt mjukvara
• Viss kunskap om Windows OS
• Viss kunskap och erfarenhet om ITIL
• Minst 1 års erfarenhet av liknande roll inom IT
• Körkort
Vi tror att du är en problemlösande person som självständig och flexibel i ditt arbete. Då du jobbar med våra viktiga kunder är det viktigt att du är serviceminded, tar ansvar för ditt arbete och har ett strukturerat och ödmjukt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vad erbjuder vi dig?
Arbetsplats och kultur
RTS 's mission är att skapa framgång för medarbetare, kunder och partners. Genom att löpande jobba med kompetensutveckling, tex med anpassade utbildningar och certifieringar hos deras strategiska tillverkare, säkerställer RTS att de hela tiden har rätt kompetens deras våra uppdrag.
Hos RTS får du stora möjligheter att själv påverka din egen utveckling då de kontinuerligt arbetar med kompetenshöjande aktiviteter och anpassade utbildningar för att hela tiden stärka deras medarbetares kompetens. RTS 's kultur präglas av en härlig familjekänsla där de har kul tillsammans, båda på och utanför jobbet.
Värdeord
• Passion
• Glädje
• Kompetens
Läs mer om att arbeta på RTS här.
https://careers.rts.se/https://careers.rts.se/)ÖvrigtStart: Omgående eller efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Örebro
Anställning: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Eva Rosengren Head of Support på RTS Cloud,
eva.rosengren@rts.se. Vi arbetar löpande med processen vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagReal Time Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Real Time Solutions AB (org.nr 556691-3942),
https://www.rts.se/ Arbetsplats RTS
Jobbnummer 6878463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.