Finsktalande Service Desk Tekniker till global kund
MultiMind Bemanning AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av teknisk support i Microsoft-miljö och vill utvecklas kontinuerligt i den snabbt föränderliga IT-världen? Får du tillfredsställelse av att hjälpa och coacha kollegor i användningen av affärsapplikationer? Vill du lära dig mer om hur chatbots och virtuella agenter kan användas för att ännu bättre stödja våra kollegor? Då har vi en spännande möjlighet för dig som Service Desk Tekniker!
Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Initial uppdragslängd är 6 månader med goda möjligheter till en förlängning av uppdraget.
Publiceringsdatum2024-09-27Beskrivning av jobbetSom Service Desk Tekniker hos vår kund fungerar du som en spindel i nätet när det gäller informationsförsörjning. Du arbetar bra under press och får tillfredsställelse av att lösa ibland komplexa problem. Du känner ansvar för att på bästa möjliga sätt stötta kollegor i vår kunds internationella organisation, så att de kan fortsätta att ge utmärkt service till externa kunder. Du förstår vikten av en stabil informationsförsörjning och arbetar aktivt för att förebygga avbrott och frågor. Du är en lagspelare och har inga problem med att be om och ge hjälp till dina direkta kollegor. Du utmärker dig genom din kundvänlighet och har mer än tillräcklig kunskap och erfarenhet av de viktigaste affärsapplikationerna. Du är länken mellan vår kunds verksamhet och de funktionella konsulterna (2nd line support) där du håller kontroll över registrerade ärenden. Vid behov samarbetar du med tredjepartsleverantörer för att lösa problem. Du har en tydlig vision för hur en välfungerande Service Desk ska fungera, gärna i en internationell kontext. Du är intresserad av modern Microsoft-teknologi och använder denna på det mest effektiva sättet.
Vad kommer du att göra i den här rollen?
• Tillsammans med teamet ansvarar du för att registrera, övervaka och besvara frågor samt (på distans) lösa problem för dina kollegor både nationellt och internationellt
• Du ansvarar delvis för att underhålla vår kunskapsbas och främja självservice-kanalerna
• Du letar aktivt efter nya möjligheter (inklusive användningen av appar, virtuella agenter, chatbots) för att optimera våra tjänster
• Du stödjer ett stort antal slutanvändare globalt, vilket innebär att kommunikationen sker både på finska och engelska
• I din roll som Service Desk Tekniker utmanar du dig själv dagligen att förbättra processerna så att kollegorna får ännu bättre stöd
• Tillsammans med teamet håller du kunskapsbasen och arbetsinstruktionerna uppdaterade
• Du bidrar gärna till att ytterligare professionalisera avdelningen
Vad förväntar vi oss av dig i rollen som Service Desk Tekniker?
Vi söker en professionell person som har vår kunds kärnvärden (Förtroende, Kvalitet, Framsteg) i sitt DNA. Dessutom är kompetenser som kundfokus, analytiska färdigheter, stresstålighet och god kommunikationsförmåga avgörande för denna specifika tjänst. Har du följande profil?
• Du har en relevant högskoleutbildning inom IT, företagsadministration eller en liknande utbildning kompletterad med IT-relaterade kurser
• Du behärskar svenska, finska och engelska flytande, både i tal och skrift, och är kommunikativ
• Du har ett proaktivt arbetssätt och letar ständigt efter möjligheter att förbättra våra tjänster
• Du analyserar problem självständigt och kommer med resultatinriktade lösningar. Du tar ägarskap över det du arbetar med
• Du har en serviceinriktad attityd som bidrar till samarbetet med olika intressenter inom och utanför organisationen, såsom kontakt med funktionella chefer, leverantörer och de interna "kunderna" inom vår organisation
• Du har kunskap om och erfarenhet av Microsoft-produkter såsom Microsoft Modern Workplace (Windows 10/11), Microsoft 365, molnteknologi som Microsoft Azure och helst erfarenhet av Dynamics 365
• Erfarenhet av TOPdesk är ett plus.
Är du intresserad och tror att rollen som Service Desk Tekniker passar dig?
Om du känner igen dig i denna beskrivning och är redo för nästa steg i din karriär, får du gärna skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MultiMind Bemanning AB (org.nr 556782-9931),
https://www.multimind.se/ Kontakt Rekryteringskonsult
Ivona Batljan
072 070 28 86 Jobbnummer 8925460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.