Financial Controller För Konsultuppdrag Hos Delivery Hero

Resultat AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial Controller För Konsultuppdrag Hos Delivery Hero" (publicerad 2018-11-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för redovisning, controlling och vill jobba i en ung och dynamisk organisation? Då har vi uppdraget för dig!

Om företaget
I maj 2011 grundade Niklas Östberg Delivery Hero och började sin resa med att bygga en ledande global verksamhet inom online-matbeställning. Delivery Hero och dess huvudkontor ligger i Berlin, med över 1000 anställda, där moderbolaget även är börsnoterat. Mångfald är en viktig pelare för deras framgång och de har medarbetare från över 70 nationaliteter på 5 kontinenter, vilket gör det möjligt för dem att utbyta bästa praxis från varje hörn av världen.

Sedan starten har de kontinuerligt förändrat hur människor beställer mat online. Val, bekvämlighet, tillförlitlighet och kvalitet är de viktigaste fördelarna för deras kunder. Du kan enkelt bläddra i tusentals restaurangmenyer för att hitta din favoriträtt.


Dina arbetsuppgifter
Som Interim Financial Controller har du ett nära samarbete med Ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för bokslut, rapportering, prognosarbete, analys och systeminteraktion mot angränsade säljstödstödsystem. Vidare ska du vara huvudansvarig för momsfrågor och arbete med årsbokslut inklusive kontakter med revisor.

Bolaget består av två varumärken och juridiska enheter; Online Pizza och Foodora. Rollen som Financial Controller bär ansvar för båda bolagen.

Bolaget använder idag Visma Administration och kommer under 2019 byta affärssystem till SAP. Rapportering sker i Lucanet.


Din profil
Vi söker dig som har universitets-/ högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller minst 5 års arbetslivserfarenhet från en motsvarande roll. Du är van att göra självständiga bokslut och driva en redovisningsavdelning. Vidare har du tidigare erfarenhet av att arbeta i ett bolag med stora transaktionsvolymer, en internationell miljö och har du tidigare erfarenhet av ett start-up bolag är det ett plus. Ett krav är tidigare erfarenhet av koncernrapporteringssystem till koncernfunktioner.

För att lyckas i din roll är du en nyfiken, driven och ansvarstagande person. Du har god affärsförståelse och intresse för analys. Du är en person som tycker om utveckling och att driva ditt eget arbete framåt, är initiativtagande och bidrar med ett engagemang och har en glad och lösningsorienterad inställning. Vidare ser du dig som en uttalad lagspelare som även kan ta för dig och ta plats när så behövs. Söker du ett uppdrag där du får använda ditt affärssinne och utvecklas, vill vara med på en rolig resa i en växande koncern, ja då är detta uppdraget för dig!

För att axla rollen som Financial Controller är du en person som är självständig och nyfiken. Då det är en fartfylld organisation är det viktigt att du har förmågan att prioritera och jobba strukturerat. Vidare är du en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet. Du är även flexibel och vågar möta förändring och förändringsarbete med en positiv inställning i en prestigelös miljö.


Framgångsfaktorer
• Universitets-/högskoleexamen inom Ekonomi med inriktning mot redovisning
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från rapporterande bolag med KPI'er och andra månadsuppföljningar
• Tidigare arbetat i ett internationellt bolag med stora transaktionsvolymer
• Gunder inom koncernredovisning
• Tidigare erfarenhet från ett snabbväxande start-up bolag
• En öppen, positiv och prestigelös inställning till dig själv och din omgivning
• Goda systemkunskaper inom interaktion mellan säljstödssystem, back-end och ekonomisystem samt gärna tidigare erfarenhet från arbete i SAP


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse, dock senast 1 december 2018
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm, Södermalm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-12-01

Låter detta intressant? Vi uppskattar om du skickar in din ansökan omgående då urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072 - 230 99 89.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-11-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 7621
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Eriksson hanna@resultatab.se

Företag
Resultat AB

Adress
Resultat AB
Fatbursgatan 5, 3 tr
11828 Stockholm

Kontorsadress
Fatbursgatan 5, 3 tr

Jobbnummer
4457978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat AB: