Fastighetsskötare med It kompetens på Åhléns City Stockholm

Åhléns / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 65 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhlens.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta 4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare till vår fastighetsavdelning. Detta arbete är mycket varierat och innefattar främst fastighetssysslor men även ansvara för IT-supporten på Åhléns City. En medarbetare som vill vara med och utveckla Åhléns City Stockholm till ett varuhus i världsklass.
Du kommer med ett aktivt och synligt engagemang att arbeta med alla frågor i varuhuset som rör fastighet och IT (hård- och mjukvara) samt telefoni. De praktiska arbetsuppgifterna rörande fastighet är bl.a:

Delta i upprättande, genomförande och uppföljning av varuhusets Drift- och Underhållsplan.
Besiktiga fastigheten, utrustning och installationer.
Enklare felsökningar, underhåll, reparationer och installationer av teknisk utrustning.
Avropa underhåll och reparationer från externa leverantörer för lokaler och inventarier.
Kontakt med leverantör för service och reparation i varuhuset.
Genomföra kontorsomflyttningar och avropa inredning för dessa.

De praktiska arbetsuppgifterna rörande IT är bl.a:

Installera datorer och skrivare
Hantera nätverk. God kunskap inom Cisco utrustning ,patchning av nätverksuttag, access punkter (wifi) samt vana att felsöka nätverk.
Hantera drift, felsökning, uppdatering och förvaltning av IT-utrustning och programvara
Support vid data-, kassa- och telefoniproblem (vana i Android samt IOS)
Kontroll och drift av säljmiljöns ljudsystem och informationstavlor och menytavlor.

Du kommer att ge support både via e-mail, telefon och direktkontakt och det är av högsta vikt att du är social, pedagogisk och en serviceperson ut i fingerspetsarna. Du kommer även att ansvara för att administrera behörigheter och vara tillgänglig för allmänt förekommande service i kontorsmiljö. I detta ingår bl.a. att beställa och fylla på förbruknings- och kontorsmaterial. Mängden och variationen av arbetsuppgifter kräver att du är effektiv och strukturerad.
Vidare ingår du i varuhusets inventeringsgrupp och deltar vid genomförandet av varuhusets inventeringar. Du rapporterar till Fastighetschef, City Stockholm på Åhléns City Stockholm samt har ett nära samarbete med IT-avdelningen på Åhléns huvudkontor.

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

Arbetat är mycket varierat och kräver att du är händig och kan arbeta självständigt.
Du har minst 1-2 års erfarenhet av självständigt arbete med IT-support och arbete med nätverk.
Meriterande är om du har kunskap om IT-system i butiksdrift så som kassasystem.
Goda kunskaper i Office paketet 2016 och 2007.
Arbetet innebär mycket kontakt med människor vilket gör att du bör kunna förstå och uttrycka dig väl på svenska, såväl muntligt som skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid dig som person. Vi söker dig som:

Stort intresse och nyfikenhet inom IT och teknik.
Stark servicekänsla
En duktig administratör som gillar ordning och reda
Flexibel då många av uppdragen är akuta och du måste kunna släppa det du gör för att sedan komma tillbaka och avsluta jobbet.
Självgående
Pedagogisk, och kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer
Ansvarstagande
Resultat- och lösningsorienterad
God social förmåga och uppskattar kontakten med människor
Stresstålig

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, arbetstiderna är främst kontorstider men det kan förekomma helg och kvällsarbete när verksamheten kräver det. Placering Åhléns City, Stockholm. Tillträde snarast!
För övrig information om tjänsten kontakta Andreas Stenman varuhuschef Andreas.Stenman@ahlens.se
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Varaktighet, arbetstid
100% Heltid

Publiceringsdatum
2017-10-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns

Adress
Åhléns
Klarabergsgatan 50
11121 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 50

Jobbnummer
3776566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns: