Fastighetsekonom till K-rautas Support Office
K-rauta / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos K-rauta i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2008-01-28FöretagetK-Rauta är en av Nordens största byggvaruhuskedjor och säljer produkter och tjänster för byggnation, renoveringsarbeten och inredning. Verksamheten omfattar försäljning både till konsumentledet och till företag.
Företaget ägs av Kesko, Finlands ledande handelskoncern och är idag etablerat på 17 platser. Stockholm (Sollentuna/Bromma/Täby och Kungens Kurva), Södertälje, Linköping, Norrköping, Västerås, Örebro, Helsingborg, Göteborg ( Mölndal och Partille), Luleå, Sundsvall, Malmö, Gävle, Jönköping, Umeå och Växjö.
PRESENTATION AV TJÄNSTEN
SERVICEKONTORET I HÄGGVIK SÖKER EN EKONOM
K-rautas ekonomiavdelning söker en person som ansvarar för den svenska verksamhetens samtliga fastighetsbolag. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde under våren.
Arbetet innebär följande:
Dina arbetsuppgifter• Löpande bokföring.
• Leverantörsreskontrahantering samt betalningar.
• Avstämning och rapportering av konton och enheter
• Månadsvis momsredovisning och deklaration
• Månadsrapportering av balans- och resultaträkning till koncernen
• Övriga vanligt förekommande administrativa göromål
• Involverad i upprättande av årsredovisning och annan rapportering
• Administrera och arkivera avtalsdokumentation
Vi söker en person som har:
• Några års erfarenhet av löpande bokföring och reskontrahantering.
• Erfarenhet av månadsrapportering
• Är noggrann och analytisk till sin läggning, samt självgående och ansvarsfull
• Tycker om administrativt arbete
• Har minst gymnasial utbildning inom ekonomi, eftergymnasial utbildning är en merit.
• Behärskar bokföring, redovisning och rapportering.
• Bra kunskaper i engelska i både tal och skrift.
• Erfarenhet av liknande arbete inom fastighetsrelaterad verksamhet är klart meriterande
• Erfarenheter från SAP:s och Hogias bokföringssystem är också en merit.
• I ansökan anges meritförteckning, referenser samt ungefärligt löneanspråk
Arbetsvillkor:
• Placering på vårt servicekontor i Häggvik, Sollentuna.
• Arbetstiderna är vardagar 8-17, med möjlighet att justera detta något efter personliga önskemål.
• Möjligheter till såväl intern som extern utbildning erbjuds beroende på intresse och utvecklingsönskemål.
• I arbetet ingår även ett begränsat antal kortare resor till koncernen för fastighetsbolagen
• Tjänsten är en tillvidaretjänst med tillträde under våren.
KONTAKTINFORMATION
Arbetsvillkor:
• Placering på vårt servicekontor i Häggvik, Sollentuna.
• Tjänsten är heltid.
Skriv några rader om dig själv, dina yrkeserfarenheter, löneanspråk mm.
Klicka på länken nedan och eller på knappen Sök jobbet för att söka tjänsten.
Kontaktperson. Jan Oxendal 070-431 69 71
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-17
FöretagK-rauta
Box 756
19127 Sollentuna
Jobbnummer 111827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.