Familjerättssekreterare/samordnare till Familjerättsbyrån
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi är drygt tusen anställda som arbetar med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vår vision lyder: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla". Vill du vara med oss och bidra till att visionen blir verklighet?
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2011-11-23ArbetsuppgifterPå Familjerättsbyrån arbetar vi med samarbetssamtal, myndighetsutövning i form av utredningar i vårdnads- boende- och umgängesfrågor samt adoptions- och faderskapsutredningar.
Den aktuella tjänstens innehåll är tvådelad där 50% är en samordnartjänst gällande umgängesstöd medan 50% innehåller utredningsarbete i vårdnads- boende och umgängesutredningar.
Samordnartjänsten innebär att du har ansvar för de umgängesbeslut som Tingsrätten beslutar om. I uppdraget ingår att ansvara för umgängesstödjarna vilket bl.a. innefattar schemaläggning och metodhandledning.
Familjerättsbyrån strävar efter att ha en hög kunskapsnivå inom det familjerättsliga området vilket bl.a. innebär att verksamheten främjar utvecklingsintresse hos dem som arbetar hos oss.
Du erbjuds en trevlig arbetsplats med gott samarbete mellan kollegor och delaktighet i samverkan. Vi kan också erbjuda Dig flextid, kompetensutveckling, handledning samt förvaltningsgemensamma förmåner såsom t.ex. friskvårdsbidrag.
KvalifikationerDu skall ha socionomutbildning, flerårig erfarenhet av utredningsarbete enligt socialtjänstlagen och föräldrabalken. Relevant vidareutbildning inom yrket. Datavana är ett krav. Då ena hälften av tjänsten innehåller ansvar att leda och fördela arbetet inom umgängesstöd krävs att du har erfarenhet av att leda arbetsgrupper.
Erfarenhet av att arbeta enligt BBIC är meriterande
Det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta med såväl externa som interna samarbetspartners. Du skall också självständigt kunna överblicka och utföra Dina arbetsuppgifter. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
För att nå en mer differentierad köns- och åldersfördelning ser vi gärna såväl yngre som manliga sökande. Etnisk kompetens är meriterande. Vi värdesätter att ditt arbetssätt genomsyras av jämställdhet och integration. Vi förutsätter att du har ett tydligt barnfokus.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-02-01
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning Tjänsten är Bas-värderad i box H
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A243704
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Tell, 031-3679217
Facklig kontaktChristina Matsdotter, 031-367 94 60
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Jobbnummer 1087680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.