Familjerättssekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2011-10-10

Arbetsuppgifter
Social-och arbetsförvaltningen i Partille består av två avdelningar med tre stycken underenheter på varje avdelning samt en administrativ enhet vilken är delad med vård-och omsorgsförvaltningen i kommunen. Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i. Som arbetstagare har du bl a löneförmån i form av friskvård. För ytterligare information om vår arbetsplats hänvisar vi till vår hemsida.
Familjerätten i Partille tillhör organisatoriskt social-och arbetsförvaltningen och ligger under enheten familjeenheten vilken består av flera undergrupper såsom familjerätt, familjerådgivning, socionomen på familjecentralen och familjehemsgruppen. Som familjerättssekreterare i Partille kommer du i samarbete med ytterligare två familjerättssekreterare utföra sedvanliga familjerättsliga handläggningsuppgifter enligt föräldrabalken och socialtjänstlagen. Det innebär utredningar gällande vårdnad, boende, umgänge, medgivandeutredningar, fastställande av faderskap, samarbetssamtal mm. Du erhåller kontinuerligt stöd och metodhandleding från närmsta enhetschef och får också processhandledning. Du kommer att komma i kontakt med flera andra samarbetspartners inom förvaltningen utifrån olika ärenden. Hela förvaltningen genomsyras av ett systemteoretiskt synsätt som uppmuntrar ett nära samarbete och att dela erfarenheter och yrkeskompetens vid behov. Detta upplevs mycket stimulerande och utvecklande av medarbetarna.

Kvalifikationer
Socionomexamen, med erfarenhet från arbetsuppgifter inom IFO och det är meriterande att du har erfarenhet av handläggning av familjerättsliga arbetsuppgifter. Vi ser gärna manliga sökande. Körkort är önskvärt.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-01-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-24
Ange följande referens när du ansöker: A236979
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna-Karin Eglén, 031 - 792 16 82

Facklig kontakt
Annika Dimberg, 031 - 792 10 00
Issam Kasra, 031-792 96 18

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1050532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: