Familjepedagog till familjecentralen
Mullsjö kommun, Barn o Utbildning / Förskollärarjobb / Mullsjö
2022-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjepedagog till familjecentralen" (publicerad 2022-11-03) ⬅️
Visa alla förskollärarjobb i Mullsjö,
Habo,
Jönköping,
Tidaholm,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mullsjö kommun, Barn o Utbildning i Mullsjö Mullsjö är en kommun med ca 7 400 invånare, 3 mil nordväst om Jönköping. Kommunen är känd för sina många möjligheter till friluftsliv men också för sitt rika förenings- och kulturliv. Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.
Publiceringsdatum2022-06-14ArbetsuppgifterAtt arbeta som pedagog på en familjecentral innebär en mångfald av arbetsuppgifter och du driver självständigt och formar självständigt pedagogens roll i samarbete med socionom, Kvinnohälsovården och Barnhälsovården. Som familjepedagog arbetar du med både barn, föräldrar och relationen dem emellan samt visar på ett pedagogiskt förhållningssätt genom att vara en modell för föräldrarna i hur man tar tillvara på barns lek, nyfikenhet och lust att lära. Den föräldrastödjande uppgiften är en av de viktigaste arbetsuppgifterna. Du ansvarar för att planera och genomföra traditionella förskole-pedagogiska uppgifter som till exempel sångsamling, sagostund och skapande aktiviteter.
KvalifikationerSom pedagog på familjecentralen måste man kunna hålla många bollar i luften samt ha en erfarenhetsbank att plocka ur. Du är trygg i dig själv och har en god social kompetens. Du har en välkomnande attityd och ett positivt bemötande. Du är ansvarstagande och kan arbeta både självständigt och i samarbete. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan "mingla med kvalitet". Du är pedagogiskt skicklig och har kunskap och förståelse om anknytningens och samspelets betydelse. Andra viktiga egenskaper är:
• Förmåga att skapa goda relationer
• Lyhörd, inkännande och erbjuder delaktighet
• Tydlig och strukturerad och samtidigt flexibel
• Samhälls- och omvärldsintresserad
Du har en utbildning och erfarenhet som pedagog eller annat arbete inom förskoleverksamhet. Du har även en stor drivkraft i att utveckla familjecentralens verksamhet i samarbete med kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är att du har utbildning i föräldrastödsprogram med inriktning mot samspel.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Vi tillämpar rekrytering, intervjuer kan komma att hållas under ansökningstiden och tjänsten kan även komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-15 Eller start efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMullsjö kommun, Barn o Utbildning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1134350".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Mullsjö kommun (org.nr 212000-1603),
https://www.mullsjo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-mullsjo/mullsjo-kommun-som-arbetsgivare Arbetsplats Mullsjö kommun, Barn o Utbildning
Kontakt Skolchef
Helén Claesson
helen.claesson@mullsjo.se 0392-140 05 Jobbnummer 6740823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.