Familjehemssekreterare till Familjehemsresursen

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

IFO, Familjehemsresursen

Kommunerna i Jönköpings län driver sedan 2016 en gemensam utbildnings- och rekryteringsenhet för familjehem (Familjehemsresursen). Familjehemsresursen är en del av kommunal utveckling, en regional forsknings- och utvecklingsplattform i Region Jönköpings län som ägs och drivs av kommunerna i Jönköpings län. På familjehemsresursen arbetar sex medarbetare och vi utgår från lokaler i Jönköping/Huskvarna.

Till Familjehemsresursen söker vi nu en familjehemssekreterare. Anställning sker hos Jönköpings kommun, men arbete utförs på Kommunal utveckling genom tjänsteköp. På sikt planeras för en verksamhetsövergång till Region Jönköpings Län.

Vad innebär tjänsten?
I rollen som familjehemssekreterare kommer du främst att arbeta med att rekrytera och utbilda familjehem för 12 kommuner i Jönköpings län. Verksamheten arbetar för en effektiv och samordnad rekrytering som ska skapa en god kvalitet. Vi har mycket samarbete med länets socialtjänster.

Hos oss får du möjlighet att utveckla din kreativa förmåga då vi ständigt arbetar med olika vägar för att nå fram med familjehemsresursens budskap. Arbetet består till stor del av att besöka intresserade familjer.

Vi arbetar aktivt med olika typer av marknadsföring, bland annat genom sociala medier och vi besöker bland annat olika föreningar för att berätta om vår verksamhet. Administrativt arbete ingår också i tjänsten.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet från socialtjänsten. Det är meriterande med kunskap om och erfarenhet av familjehemsvård. Du som söker är självgående och trygg i din yrkesroll. En viktig del i arbetet innebär att skapa relationer men även struktur för att hålla ihop arbetet. Har du tidigare erfarenhet av att hålla i utbildningar är det meriterande, men inget krav.

Arbetet med att rekrytera familjehem kan ibland kräva uthållighet och nytänkande varvid vi gärna ser att du besitter någon av dessa kompetenser. Du behöver ha vana att hantera datorer och får gärna vara intresserad av IT-frågor och sociala medier. Arbete utanför kontorstid förekommer vilket förutsätter att du är flexibel. B-körkort krävs då arbetet innebär resor i och utanför länet.

Övrigt
Urval sker löpande

Upplysningar
För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta samordnare Marianne Hakegård, marianne.hakegard@jonkoping.se, tfn 036-10 58 99, eller enhetschef Anna Jonsson, anna.e.jonsson@rjl.se, tfn 076-783 78 19.

Fackliga representanter se; http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enl ök..

Publiceringsdatum
2018-02-28

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: 18-70-0039
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3991513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: