Familjehemssekreterare till familjehemsgruppen i Partille
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2023-05-10ArbetsuppgifterVälkommen som familjehemssekreterare till oss på familjehemsenheten i Partille!
Familjehemsgruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare som arbetar i nära samverkan kring varje barn som är placerat i familjehem.
I din roll som familjehemssekreterare kommer du att rekrytera, stötta och handleda familjehem. Vi tror på nära samverkan mellan utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och vår öppenvård.
Familjehemsgruppen har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och en heltidsanställd metodstödjare som stöd i arbetet.
Nu söker vi dig som vill dela vårt positiva och goda arbetsklimat med oss.
KvalifikationerVi vill att du som söker har en socionomexamen och erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav.
Då en av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan söker vi dig med positiv inställning till nära samverkan med kollegor. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med ett mångfald av arbetsuppgifter där du har barnet och familjehemmets bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till så väl klienter, uppdragstagare som dina kollegor.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/220".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Pernilla Wedin
031-792 10 70 Jobbnummer 7759721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.