Familjehemssekreterare till familjeenheten i Partille

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Partille
2024-10-09


Visa alla socialsekreterarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Publiceringsdatum
2024-10-09

Arbetsuppgifter
Välkommen som familjehemssekreterare till oss på familjeenheten i Partille!

Familjeenheten består av tre familjehemssekreterare som arbetar i nära samverkan kring varje barn som är placerat i familjehem. I din roll som familjehemssekreterare kommer du att rekrytera, stötta och handleda familjehem. Vi tror på nära samverkan mellan utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och vår öppenvård.

Familjeenheten har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och en heltidsanställd metodstödjare som stöd i arbetet.

Nu söker vi dig som vill dela vårt positiva och goda arbetsklimat med oss!

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har en socionomexamen och erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav.

Då en av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan söker vi dig med positiv inställning till nära samverkan med kollegor. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med många olika arbetsuppgifter. Självklart har du barnet och familjehemmets bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till så väl klienter, uppdragstagare som dina kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/283".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Pernilla Wedin - för frågor om rekryteringen
031-792 10 70

Jobbnummer
8946507

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: