Familjehemssekreterare till Enheten för Familjerätt och Familjeh
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2014-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till Enheten för Familjerätt och Familjeh" (publicerad 2014-09-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref. nr: Sv 4/2014
Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har cirka 135 000 invånare med 150 olika nationaliteter. Hos oss i Örebro kommun erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb!
Socialförvaltningens organisation bygger på fyra områden med både myndighetsutövning och insatser. Område Förebyggande & Mottagning, Barn & Familj, Ungdom & Familj och Vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra brukare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. Som familjehemssekreterare erbjuds du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån brukarnas och samhällets krav. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi vill ta vara och utveckla din kunskap och vi hoppas du blir en av oss.
Familjehemssekreterarnas uppgifter har delats i två grupper, vilket innebär att en grupp arbetar med att stödja familjehemmet och den andra gruppen handlägger barnet i familjehemmet. Det finns ett nära samarbete mellan de två grupperna.
Vi söker nu en ny medarbetare med inriktning på att utreda och stödja familjehemmet. Arbetet innebär även en del resor i tjänsten.
Publiceringsdatum2014-01-09Kompetenser• Socionomexamen
• B-körkort
• Dokumenterad erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten.
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med BBIC (Barns behov i centrum).
Det är viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättsäkra lösningar. Du föredrar att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av myndighetsutövning, inom området barn och unga.
• Erfarehet att arbeta med BBIC (Barns behov i centrum) och Mi
För arbete med barn ska du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning inriktning familjehem, 100 %, tilltäde 2014-03-01.
Facklig information
SACO: Ove Carlsson, tel: 019-21 40 79
Vision: Jan Andersson, tel: 0771-44 00 00
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2014-01-23.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt Lindström, Enhetschef 21 42 54
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 1744990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.