Familjehemssekreterare till Barn- och familjeenheten

Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom / Administratörsjobb / Älvkarleby
2018-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till Barn- och familjeenheten" (publicerad 2020-02-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Älvkarleby, Gävle, Tierp, Sandviken, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom i Älvkarleby

Älvkarleby kommun ligger strax söder om Gävle, med drygt 9 500 invånare. Vi är en kommun som är nära till städer som Gävle, Uppsala och Arlanda, nära till världen tack vare tre tågstationer i kommunen och E4:an och nära till Rullsand, Mellansveriges längsta sandstrand. Men framförallt är det nära till människorna i vår kommun och vi möts lite oftare här än på andra ställen.

Mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete.

I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun - välkommen att bli en av oss!

Barn- och familjeenheten är organiserad under individ- och familjeomsorgen, enheten består ca 17 medarbetare. Totalt inom individ- och familjeomsorgen arbetar ca 40 medarbetare. Det dagliga arbetet i gruppen leds och fördelas av två förste socialsekreterare. Arbetsgruppen har en god och bred kompetens, höga ambitioner och stort engagemang för
arbetet och vår målgrupp.

Barn- och familjeenheten söker nu en familjehemssekreterare. Hos oss finns kompetens och vilja till utveckling. Vi söker nu dig som är nyfiken och engagerad.

Älvkarleby kommun erbjuder dig ett meningsfullt, spännande och varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar och nära samarbete, vilket också präglar vår verksamhet för individ- och familjeomsorg.


Publiceringsdatum
2018-10-22

Arbetsuppgifter
Att vara familjehemssekreterare i Älvkarleby kommun innebär att rekrytera, utreda, handleda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Du träffar familjer både på kontoret och i deras hem, både enskilt och tillsammans med barnhandläggare. Du behöver vara inställd på att tjänsten innebär både kortare och längre resor då kommunen har familjehem på olika platser i Sverige.
Då vi för närvarande bygger vidare på våra tidigare satsningar på våra familjehem behöver du vara kreativ och uppfinningsrik för att bidra till den fortsatta utvecklingen för familjehemsgruppen. Som familjehemssekreterare kommer du att ingå i en arbetsgrupp som för närvarande består av två personer. Arbetet kräver att du är självständig, målmedveten och har en social kompetens då arbetet till stor del handlar om att skapa och bibehålla goda relationer med våra familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Vi söker därför en ny medarbetare som gillar utmaningar och ser möjligheter.


Kvalifikationer
Du som söker har socionomexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet ifrån arbete som familjehemssekreterare alternativt liknande arbete ses som meriterande. Vidare ses även vidareutbildningar inom familjehemsområdet, samt erfarenhet av arbete med BBIC och Treserva som meriterande.

Du ska kunna uttrycka dig i väl tal och skrift i svenska och ha förmåga att kontinuerligt sköta dokumentationen. Vi ser även att du kan arbeta självständigt och välstrukturerat.

Som person bör du vara drivande, analytisk, kommunikativ, pedagogisk och ha förmåga att ta till dig ny kunskap. Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa kontakter. Att visa respekt för andra och samarbeta för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Om du blir kallad till intervju ser vi gärna att du tar
med:
• examensbevis eller studieintyg
• tjänstgöringsintyg/betyg

Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald
och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar.

För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder motion på arbetstid eller friskvårdsbidrag i form av friskvårdskuponger.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Du ingår i vårt lokala flextidsavtal. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-12
Ange följande referens när du ansöker: A579203 - 1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Claudia Forsberg claudia.forsberg@alvkarleby.se 073-712 75 78

Företag
Älvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom

Adress
Älvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom
Box 4
81421 Skutskär

Kontorsadress
Box 4 81421 Skutskär

Jobbnummer
4414198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom: