Familjehemssekreterare/socialsekreterare till Familjehemsgruppen
Falkenbergs kommun, Utredningsenheten / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Utredningsenheten i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
I Familjehemsgruppen, som ingår i Myndighetsavdelningen, arbetar 4 familjehemssekreterare, 4 socialsekreterare med fokus på barnen samt 1 verksamhetsledare. Arbetsgruppen deltar i flera olika utvecklingsprojekt med syfte att ytterligare förbättra kvalitén för de placerade barnen.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2015-10-27ArbetsuppgifterVi söker nu i första hand en vikarie som familjehemssekreterare där uppgiften är att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Under 2016 kan vikariatet övergå till tjänst som socialsekreterare som innebär att du är ansvarig för all myndighetsutövning kring barnet. Du har ansvar för uppföljning av placeringen och kontakter med det biologiska nätverket. Familjehemssekreteraren och socialsekreteraren arbetar i team tillsammans med barnet, familjehemmet och det biologiska nätverket. I uppdraget ingår även arbete med Skolfam.
I tjänsten ingår samverkan med övriga kollegor inom Myndighetsavdelningen, men också med andra aktörer som exempelvis skolor/förskolor, BUP och habiliteringen. Våra familjehem är ofta belägna utanför kommunen vilket innebär resor i tjänsten. I Familjehemsgruppen har man gemensam handledning och du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, gärna med vidareutbildning inom relevant område. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn/ungas utveckling och behov. Handledarutbildning och erfarenhet av att handleda familjehem men även utbildning i Kälvestenmetoden är meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning för barn och unga eller i familjehemsgrupp är en merit samt erfarenhet av att arbeta enligt BBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-31 Möjlighet till förlängning. .
ErsättningMånadslön Löneanspråk lämnas i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 3114-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Berglund, tf enhetschef 0346-88 50 77
Facklig kontaktFacklig representant kan nås via kommunens konta 0346-88 60 00
FöretagFalkenbergs kommun, Utredningsenheten
AdressFalkenbergs kommun, Utredningsenheten
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2499412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.