Familjehemssekreterare och Socialsekreterare till familjehemsgru

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Uppdragsavdelningen är en del av socialförvaltningen. I vår arbetsgrupp arbetar socialsekreterare, familjehemssekreterare och en administratör.




Publiceringsdatum
2019-05-21

Arbetsuppgifter
I Varbergs kommun har vi en stabil familjehemsgrupp med erfarna medarbetare. Vi söker nu två nya medarbetare, en socialsekreterare och en familjehemssekreterare. Gruppen består för närvarande av sex socialsekreterare som är särskilt utsedda för arbete med de familjehemsplacerade barnen, fyra familjehemssekreterare som arbetar med att rekrytera, utreda och handleda familjehem, en erfaren utvecklingsledare och en administrativ handläggare. Två av våra medarbetare går nu vidare till andra arbetsuppgifter. Familjehemsgruppen i Varberg arbetar tillsammans för en hög kvalitet i familjehemsvården. Vår ambition är att de familjehemsplacerade barnen ska ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling mot goda levnadsvillkor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete. Vi vill att du har erfarenhet av myndighetsutövning, utredningsarbete och att leda samtal med barn och föräldrar. För att trivas hos oss behöver du vara flexibel och kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi använder oss av BBIC varför erfarenhet av arbetsmetoden är en merit.

Körkort krävs.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonser i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: A880164
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Dahl 0340-888 68
Evelina Klemens 0340-889 55

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
4801955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: