Familjehemssekreterare

Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
2019-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2019-06-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.

Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.



Arbetsplatsbeskrivning

Kungsholmen är en attraktiv stadsdel som expanderar snabbt och många vill bo och arbeta här.

Enheten för ensamkommande handlägger ensamkommande barn och ungdomar för innerstadsdelarna Kungsholmen, Norrmalm och Östermalm. Enheten tillhör Kungsholmens stadsdelsförvaltning organisatoriskt. Arbetsplatsen är belägen vid Västerbroplan med goda bussförbindelser och närhet till Rålambshovsparken.

Arbetet vid Enheten för ensamkommande kännetecknas av professionalitet och delaktighet med fokus på medborgarna. Vi är flexibla och arbetsglädje är något som kännetecknar enheten.

Publiceringsdatum
2019-01-03

Dina arbetsuppgifter
Enheten för ensamkommande ansvarar för cirka 180 barn och ungdomar och många är placerade i jour eller familjehem. Arbetet innebär att rekrytera, utreda och handleda familjehem som har uppdrag från enheten. Arbetet innebär också att du fortlöpnade bidrar till enhetens metodutveckling.

Tjänsten är ett föräldravikariat med varaktighet på 1 ca år.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen och minst två års dokumenterad erfarenhet av myndighetsarbete inom social barnavård. Det är meriterande om du har arbetat med familjehemsvård inom kommunal eller privat sektor.

Du bör vara välorienterad inom verksamhetssystemet BBIC och ha goda kunskaper om barn och ungas utveckling och rådande lagstiftning.

Enheten erbjuder fortbildning vid behov.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 2019/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jacob Söderlund 0850808588
Helena Holm 0850808319

Företag
Stockholms Stad

Adress
Stockholms Stad
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 76

Jobbnummer
4536131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: