Familjehemskonsulent Till Aleris Nåjden I Göteborg
Nåjden Behandlingskonsult AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemskonsulent Till Aleris Nåjden I Göteborg" (publicerad 2017-11-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nåjden Behandlingskonsult AB i Göteborg,
Sollentuna,
Sundsvall eller i
hela Sverige Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har knappt 11.000 medarbetare fördelat på 450 verksamheter i de tre nordiska länderna.
ALERIS NÅJDEN
Med en kombination av vardagsmiljö i familjehem och kraftfullt professionellt stöd jobbar vi konsekvent mot målet att barnet/den unga ska kunna leva ett självständigt liv och göra egna val.
Våra familjehem är stabila och trygga platser med oftast lång erfarenhet av att vårda, stödja och vägleda barn och unga. Minst en förälder är hemma på heltid för att kunna stötta på bästa möjliga sätt. Familjehemsföräldrarna får professionell förstärkning av våra socionomutbildade och erfarna familjehemskonsulenter som utbildar, handleder, stöttar och finns tillgängliga för familjehemmet.
Aleris Nåjden har kontor och familjehemskonsulenter i större delen av Sverige, från Skåne till Östersund i Norr. Aleris Nåjden erbjuder kraftigt förstärkt familjehemsvård till Sveriges kommuner och ingår i vårdkedja där även Aleris Målet och Aleris Ensamkommande ingår.
FAMILJEHEMSKONSULENT TILL ALERIS NÅJDEN I GÖTEBORG
Vi utökar vår verksamhet i Göteborg och söker därmed ytterligare en familjehemskonsulent. Du kommer ingå i ett team på fyra familjehemskonsulent och tillhöra en arbetsgrupp med lång erfarenhet och hög kompetens i socialt arbete. Även om arbetet ställer stora krav på självständighet så finns dina kollegor i din närhet för stöd och uppbackning.
Vi erbjuder en rimlig arbetsbelastning och det är av stor vikt att arbetstyngden inte överstiger kvalitén i det arbete som vi utför.
Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. I vår familjehemsverksamhet är långsiktighet och kvalitet ledord. Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.
Du erbjuds regelbunden extern handledning, subventionerad friskvård, tillgång till förmånsbil och med möjlighet till flexibla arbetstider. Arbetet kräver att du har körkort.
DINA ARBETSUPPGIFTER
• Du har ansvar för att bistå familjehemmen med stöd och handledning och du har vårdsamordning av ett antal familjehemsplaceringar. Socialtjänsten är vår uppdragsgivare och du har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare.
• Rekrytering, utredning och matchning av familjehem.
• Utbildning och handledning av familjehem.
• Hålla en hög service, rapportera skriftligen och personligen till uppdragsgivaren.
• Aktivt arbeta för ett professionellt och bra samarbete med den unges biologiska nätverk, God man, skola och liknande.
• beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
DIN BAKGRUND/EGENSKAPER
• Du ska vara utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning, gärna med erfarenhet av familjehemsvård från privat sektor eller kommunal socialtjänst.
• Fördel om du har utbildning i Kälvestens intervjumetod, samt handledarutbildning. Dock är personlig lämplighet av stor vikt och de utbildningar som krävs kan tillhandahållas av arbetsgivaren.
• Du är en erfaren medarbetare som tycker om att arbeta självständigt och du känner dig trygg i att ta beslut på egen hand.
• Du är en positiv och engagerad person som tar tag i möjligheter och problem.
• Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt samt din kommunikativa förmåga så uppehåller du goda relationer med uppdragsgivare.
• Vi önskar att du är driven i ditt arbete, för att bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård där barnets behov står i centrum.
• Du bör vara öppen för flexibla arbetstider då det ibland krävs kvällsarbete.
Frågor besvaras av regionchef Per Fredström, telefon 070-546 22 93. Under perioden 30/10 - 3/11 kan frågor besvaras av regionchef Nils Öström, telefon 070-520 17 32.
Vi undanber oss kontakt från annons- eller rekryteringsföretag.
Besök gärna vår hemsida
www.aleris.se, där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter.
Publiceringsdatum2017-10-19Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-13
Kontaktper.fredstrom@aleris.seFöretagNåjden Behandlingskonsult AB
AdressNåjden Behandlingskonsult AB
Storgatan 11, 2TR, 85230 Sundsvall
85230 SUNDSVALL
KontorsadressStorgatan 11, 2TR, 85230 Sundsvall
Jobbnummer 3758409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.