Extrajobb:Dansktalande ekonomiassistent till NCC
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Ta chansen att få praktisk erfarenhet inom ekonomi och administration!
Om NCC
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för sina anställda.
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.
Läs gärna mer på
www.ncc.se.Publiceringsdatum2013-07-22Om tjänstenUnder arbetstoppar behöver NCC NBS förstärkning och söker därför en ekonomiassistent som kan jobba extra. Du kommer att arbeta i ett team som hanterar leverantörsfakturor mot Danmark. Där arbetar du med hela flödet från att ta emot fakturor, utreda dem och sedan skicka vidare dessa för kontering och attestering. Du kommer även att arbeta med support via telefon och mail för att svara på faktura- och ekonomifrågor på leverantörssidan. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på behov.
Möjligheter
Här får du möjligheten till inblick i ett stort företags verksamhet samt chansen att utveckla din förståelse för ekonomiska flöden. Det här kan vara startskottet i din karriär som ekonom, med möjlighet att skaffa dig goda meriter och referenser.
KvalifikationerVi söker dig som studerar ekonomi på eftergymnasial nivå, akademiskt eller yrkesinriktat spelar mindre roll, men ett krav är att du har förståelse för bokföringens grunder. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter samt av telefonvana och kundservice. Ett krav är att du behärskar både danska och svenska, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Personliga krav
För att trivas i tjänsten är du en utåtriktad, uthållig och nyfiken siffermänniska. Du är serviceminded, social och har en prestigelös attityd. Det är även viktigt att du är noggrann och ansvarsfull samt vågar fatta egna beslut.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är på deltid under kontorstider med tillträde hösten 2013. Uppdraget löper tillsvidare. Urval och intervjuande sker kontinuerligt. Du kommer att vara anställd som konsult för Hero och arbeta på uppdrag hos NCC.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=339Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktViktoria Berg, Rekryterare 08-400 25 860
viktoria.berg@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM
KontorsadressLiljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM
Jobbnummer 1610342
Observera att sista ansökningsdag har passerat.