Experis söker nu en kommunikatör till större myndighet
Experis AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga eller i
hela Sverige Är du en person som uppskattar jobba med kommunikation i alla dess former? Är möjligheten att få jobba i en utvecklande roll där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och jobba med varierande arbetsuppgifter? Då är tillfället här, för nu har vi en spännande tjänst som kommunikatör hos vår kund i Örebro.
Det här är konsultuppdrag som varar i minst tre månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare Trafikverket. Startdatum för tjänsten är snarast möjligt.
Vad går jobbet ut på?
I rollen som kommunikatör kommer du jobba med både internt och externt kommunikationsarbete. Detta arbete kommer att ske inom digitala kanaler i form av intranät, externa webbplats och sociala medier. Du ingår i en grupp med kommunikatörer som tillsammans driver webbområdet framåt.
Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
• internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå.
• planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser.
• marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
• utforma informationsmaterial.
• rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor.
• varumärkesarbete.
• uppdatera information på hemsida och intranät.
• arbete med digitala kanaler och sociala medier.
Vem är det vi söker?
För tjänsten är viktigt att vara drivande, självgående, ansvarstagande, ha förmåga att själv prioritera och ansvar. Det är även av vikt att ha en god förmåga att samarbeta och bygga relationer med kollegor i olika roller och ansvarsområden.
För att vara kvalificerad för tjänsten behöver du:
* högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
* kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg Episerver.
Meriterande är om du har:
* goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
* goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg såsom Sitevision m.fl.
Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!
Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Billström på telefonnummer +4619166574 eller e-post
Alexander.billstrom@se.experis.com.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2019-04-15ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 8fd18683-f6ec-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Billström
alexander.billstrom@se.experis.com +46722438412
FöretagExperis AB
AdressExperis AB
70212
70212 1880
KontorsadressEngelbrektsgatan 6
Jobbnummer 4735033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.