Experis söker en delprojektledare för uppdrag i Malmö!
Experis IT / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Sjöbo,
Höör eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Rollbeskrivning
I rollen som delprojektledare kommer du migrera över information och dokumentation från workspaces (Sharepoint 2013), dokumenthanteringssystem och diskar till en plattform i Sharepoint 2016. Vidare kommer du planera arbetet med de 7 bolag som är involverade (totalt ca 2 300 medarbetare), leda arbetet samt följa upp framdrift. Till din hjälp har du 2 migreringsresurser på 100% under 2017.
Det är en roll som har ett tätt samarbete med IT och bolagens kontaktpersoner. Delprojektledaren rapporterar till projektledare för Nordic och ingår i projektteam som består av totalt 4 personer.
Publiceringsdatum2016-09-26KvalifikationerFör att kunna axla rollen som delprojektledare i detta uppdrag behöver du:
• Ha kunskap och erfarenhet av Sharepoint och dokumenthanteringssystem.
• 4-5+ års erfarenhet av att ha lett andra bolagsövergripande migreringsprojekt
• Kunna sätta sig in i verksamhetens situation
• Brinna för att leda förändringsprojekt och vara kommunikativ
• Vara strukturerad, noggrann
• Ha koll på såväl helhet som detalj
Uppdraget gäller för 1 år mellan november 2016 och november 2017. Urval sker löpande.
Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
• People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
• Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
• Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Hannna Iván på mailadress:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 11106
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Iván
hanna.ivan@se.experis.comFöretagExperis IT
AdressExperis IT
20123
20123 1280
KontorsadressStudentgatan 4
Jobbnummer 3068190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.