Experis IT växer! Vi söker Supporttekniker 2nd line, Stockholm
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis IT växer! Vi söker Supporttekniker 2nd line, Stockholm" (publicerad 2016-10-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis IT i Stockholm växer! Vi på Experis IT söker därför för vår konsultverksamhet både juniora och seniora 2nd Line supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av arbete i en 2nd line. Vi har flertalet stora kunder i Stockholm som efterfrågar dessa roller. Konsultuppdraget har omgående start och vi kan även erbjuda tillsvidareanställning som konsult för oss på Experis.
Publiceringsdatum2016-09-07Dina arbetsuppgifterVåra kunder som eftersöker Supporttekniker består av en spännande blandning vilka ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Några kunder vi har nära samarbete med och där supporttekniker eftersöks är t.ex. Polisen, KTH, Skolverket, Nordea, Stockholm Stad och Mekonomen.
Vi eftersöker både juniora och seniora 2nd Line supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av arbete i 2nd line innan dess kan du t.ex. ha arbetat i en IT Support/IT Helpdesk/Firstline/IT Servicedesk. Konsultuppdraget har omgående start och vi kan även erbjuda tillsvidareanställning som konsult för oss på Experis.
I denna roll kommer du arbeta med olika ärenden såsom problemlösningar och felsökningar, som i viss mån kan vara av längre karaktär. Detta innefattar att du i rollen som 2nd line kan komma att jobba med mer djupgående felsökningar. För att trivas i rollen söker vi dig som tycker om att kombinera din tekniska kunskap med att hjälpa kunden utifrån dennes behov.
Din arbetsdag kan även bestå av att:
• Ta emot felanmälan via telefon/portal och registrera ärendet i ärendehanteringssystemet.
• Initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem.
• Administration av konton och behörigheter till olika system t.ex. Active Directory (AD), Exchange, VPN m.m.
• Följa daglig operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
• Aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.
• Hålla dig informerad om kunders avtal och arbeta för en jämn leverans gentemot kunds avtal.
• Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter utgöra en flexibel resurs och aktivt verka för hög servicekänsla.
Vem är du?
• Du har minst ett års erfarenhet av arbete i en 2ndline och du fick då även erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem.
• Du har minst två års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Exchange, VPN.
• Du kan svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
• Kunskap inom Windows 7, XP och Office
• Du är ansvarstagande och strukturerad.
• Du är proaktiv och serviceinriktad.
• Du är upppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
• Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
• Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
• Du är serviceminded
Stämmer detta in på dig? Då kan detta vara ett uppdrag för just dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbVälkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson.
Välkommen med din ansökan!
2nd-Line , 2nd Line , 2ndline , Second-Line , Second line , Second line support , Second -line support , Support , Supportteknik , support teknik , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 10693
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktZara Karlsson
zkarls@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3033995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.