Erfaren teamledare till en IT-support i soliga Bulgarien!

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Adecco IT söker nu dig som vill anta en fantastiskt rolig utmaning och arbeta i Sofia, Bulgarien. Sofia är en av Europas äldsta städer och är ett av svenskarnas mest populära resemål så förutom att ha roligt på jobbet och skaffa nya värdefulla utlandserfarenheter kommer du även att kunna njuta av alla de spännande aktiviteter som staden har att erbjuda!

Du kommer att vara anställd hos våra Adecco-kollegor i Bulgarien och arbeta hos en av våra absolut största kunder inom Europa. Uppdraget är på heltid och vi ser gärna att du vill stanna länge i det här härliga teamet!  

Hur ser din arbetsdag ut?
Det här uppdraget är på ett av världens största, multinationella IT-företag som har hand om kunders IT-tekniska lösningar, antingen som extern funktion eller som supportfunktion.

Du kommer att vara del av "Critical Incident Management" vars uppgift är att snabbt hantera högprioriterade tekniska fel och att hantera kommunikationen mellan tekniska team, kunder och IT-leveransansvariga på olika nivåer. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara att lösa kritiska incidenter som har en direkt påverkan på kundens verksamhet, att leda och säkerställa ansvar samt att kommunicera och samordna aktiviteter fram till situationen är löst.

I rollen ingår att...

• prioritera ärenden och avgöra när ärenden måste rödflaggas
•  nätverka och ta en ledarroll när så krävs (detta kan handla om virtuella team, globala team eller tvärfunktionella team).
• leda den interna och externa kommunikationen kring kritiska ärenden- delta i översynsfasen och analysera bakomliggande orsaker/fel
• delta i utveckling av ärendehantering och kontinuerligt förbättringsarbete inom Europamarknaden
• samverka med motsvarande enheter utanför Europa och tillsammans utveckla och främja "best practice".

När kritiska ärenden inkommer kommer du att...

• Skaffa dig en överblick över problematiken och snabbt analysera risken med situationen
• Hjälpa teamen att förbereda en plan för att hantera problemet med så lite påverkan hos kunden som möjligt. Övervaka hela processen processen och hantera 3:e parts konsulter när så krävs.
• sätta upp en kommunikationsplan med olika supportteam och chefer
• Slutligen: göra en uppföljning/rapport kring processen när incidenten är löst, här ingår även viss statistik.

Du kommer även agera rådgivare till olika projekt, både kundrelaterade och interna, som rör överföring av information mellan olika enheter när kritiska ärenden inträffar.  

Vem trivs här?
För att trivas i den här funktionen har du flera års erfarenhet av att själv arbetat i en motsvarande IT-support, gärna som teamledare i någon form. Med dig har du även en IT-teknisk högskoleexamen eller motsvarande. Givetvis är det även bra om du har erfarenhet av att arbeta IT-teknisk i något annat sammanhang men här är din personlighet viktigare; grundläggande IT-kunskaper är en förutsättning "vad är en server, hur sätter du upp ett nätverk etc."

Med mycket goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel) SharePoint så kommer du enkelt in i din nya tjänst. Eftersom daglig kundkontakt sker på engelska och svenska så är det mycket viktigt att du har mycket goda kunskaper i bägge språken. Som person är du en naturlig ledare och trivs i ett arbete där fokus ligger på kundservice. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med projekt och är processorienterad så har du stor fördel gentemot andra sökanden. Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är bra, men det kommer även finnas möjlighet att bli certifierad i detta under din anställning i Bulgarien.

Utöver detta så är du redo att anta ditt livs äventyr! Tänk att spendera ett år i en av Europas mest spännande städer med medelhavsklimat. Du kommer att vara del av "Camp Sweden" och vara del av ett härligt team av glada, äventyrslystna medarbetare som umgås både på jobbet och på fritiden!  

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad!  Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt ifrån IT-specialister, administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker till ingenjörer m fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.

Vi erbjuder dig en anställning i vår konsultverksamhet utomlands där du får arbeta i ett stort multinationellt företag. Du kommer även att få vidareutveckla din IT-kompetens genom ett av våra många utbildningsprogram och få ta del av en trevlig och lärorik arbetsmiljö. Under första månaden kommer din logi och ditt uppehälle betalas av oss, utöver din fasta lön. Därefter hjälper vi dig att hitta boende och ser till att du får lära känna Sofia på ett sätt du aldrig för möjlighet till som turist!

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten kommer att tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan. Vid eventuella frågor så är du varmt välkommen att e-posta rekryteringsansvarig Anna Barkin, se kontaktuppgifter nedan. Dock tar vi endast emot ansökningar via länken/formuläret nedan.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2013-09-04

Arbetstider och omfattning
Heltid.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Barkin, Rekryteringsansvarig anna.barkin@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG

Jobbnummer
1644366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: