Erfaren nämndsekreterare till Kansliavdelningen
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
2024-12-19
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag.
Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på kontoret för samordning och internt stöd har hög kompetens inom kollegiet. Tillsammans tar vi ett brett ansvar för kvaliteten som gör skillnad på riktigt, från individ till kommunen som helhet.
Hos oss får alla möjlighet att utvecklas och växa i sin roll i takt med att kommunen växer. Vi tar beslut med stort engagemang, baserat på verkligheten för ett livsavgörande arbete!
Vill du utvecklas i en ung, liten och dynamisk kommun med korta beslutsvägar - där det är just din och dina kollegors gemensamma insats som gör skillnad i vardagen hos våra invånare - hör av dig till oss!
Nykvarns kommun söker en erfaren nämndsekreterare till kontoret för samordning och internt stöd. Du kommer att ingå i kansliavdelningen som utöver nämndsekretariat har ansvar för kommunsekretariat, kommunarkiv, registratur, hållbarhet, utredning och lokalstrategiska frågor.
Nämndsekretariatet består av en kommunsekreterare och två nämndsekreterare, var och en har ett stort eget ansvar.
Vi är en avdelning med en kompetent och engagerad arbetsgrupp där god stämning råder, vi arbetar mycket tillsammans för att få verksamheten att fungera på bästa sätt. I en kommun som utvecklas och växer i den takt som Nykvarns kommun gör är detta viktigt för oss och de vi arbetar för!
Erfaren nämndsekreterare till Kansliavdelningen
Publiceringsdatum2024-12-19Dina arbetsuppgifterSom erfaren nämndsekreterare har du en viktig roll inom kommunen.
Ditt uppdrag bidrar tydligt till att kommunens beslutsfattande sker i enlighet med gällande lagstiftning. Din funktion samordnar och säkerställer en smidig och rättssäker ärendeprocess. Du har också en betydande roll i att vara med och utveckla våra befintliga processer och ger råd och stöd till förvaltningen och förtroendevalda.
Ditt uppdrag inkluderar:
• Sekreterarskap och nämndadministration primärt inom två nämnder
• Kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt ge stöd till förvaltningen och förtroendevalda.
• Rådgivning och utbildning i ärendehantering, till handläggare och chefer.
• Utveckling av effektiva arbetssätt och processer.
• Bidra till god och effektiv service.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunledningen, förtroendevalda och är en viktig nyckelperson inom kommunen. Arbetet sker i olika faser, både tillsammans med andra och genom självständigt arbete. Då kommunen är i ständig utveckling och har ett brett och omfattande uppdrag kommer ditt uppdrag att utvecklas över tid, allt efter behov. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa din roll och ditt arbete efter behoven.
Övrig information
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
KvalifikationerSom nämndsekreterare behöver du vara utvecklingsinriktad och bra på att analysera och kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver även vara en bra organisatör, serviceinriktad, flexibel och ha förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt.
Som personliga egenskaper ser vi att du är stabil, självgående, serviceinriktad och har en positiv inställning. Du bör vara intresserad av att identifiera utvecklingsmöjligheter och arbeta professionellt och prestigelöst med verksamhetens behov i fokus.
Vi söker dig med en akademisk examen inom administration, offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller liknande. Du ska ha erfarenhet av arbete som nämndsekreterare, samt god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet. För att lyckas väl i rollen tänker vi oss att du är van att arbeta i digitala miljöer och har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet som valsamordnare eller på annat sätt har arbetat med politiska val och dess administration.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du har erfarenhet av ovanstående inom kommun, region eller annan offentlig myndighet tror vi att du kan vara rätt person för att bli vår nya nämndsekreterare!
Ansökan
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med din ansökan!
Välkommen med din ansökan!
Läs mer här
Läs mer om Nykvarns kommun som arbetsgivare
https://nykvarn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/nykvarn-som-arbetsgivare Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2024:010".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)
Kontakt Kanslichef
Camilla Sundberg
08-555 010 80 Jobbnummer 9072638